Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a lansat în dezbatere un proiect de ordin care să informeze consumatorii despre modificarea cantității unui produs, chiar dacă prețul de la raft este același.
„Shrinkflation” este un termen economic care descrie practica reducerii dimensiunii sau cantității unui produs, menținând în același timp prețul acestuia sau chiar mărindu-l.
Acest fenomen apare adesea în cazul bunurilor de consum, unde producătorii pot reduce dimensiunea ambalajului produsului sau cantitatea reală a produsului în sine, în mod tipic fără o scădere corespunzătoare a prețului. Ca rezultat, consumatorii plătesc aceeași sumă sau mai mult pentru mai puțin produs, potrivit gandul.ro.
„Shrinkflation” a devenit o problemă și la noi în țară. Protecția Consumatorilor a anunțat și primele măsuri pentru a combate acest fenomen.
Astfel, ANPC a lansat în dezbatere un proiect de ordin ce are ca scop informarea adecvată a consumatorilor atunci când cumpără produse preambalate a căror cantitate a fost modificată, chiar dacă prețul de raft rămâne același.
Conform noii reglementări, comercianții vor fi obligați să afișeze clar și vizibil atât scăderea cantității de produs, cât și modificarea prețului pe unitatea de măsură. Acest lucru va permite cumpărătorilor să compare mai ușor prețurile și să ia decizii informate atunci când aleg ce produs să cumpere.
Prietenul lui Portariuc este noul președinte al PSD
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024
Comunicat de presă: Digitalizarea firmei Anca Farm
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024
A demisionat și Nicolae Ciucă: Am învățat lecția
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024