Miile de botoşăneni care s-au călcat în picioare la propriu ca să îşi încheie contracte de furnizare a apei au făcut-o degeaba. Aceasta este concluzia trasă de Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (ANRSC) după controlul efectuat în această săptămână la SC Nova Apa Serv SA.
În urma acţiunii s-au stabilit măsuri cu termene clare pentru reglementarea situaţiei identificate, astfel încât operatorul să poată furniza serviciul cetăţenilor în condiţiile stabilite de legislaţia din domeniu. Astfel, operatorul va trebui să încheie contracte cu asociaţia de proprietari nu cu proprietarii direct. Operatorul va urgenta contorizarea la nivel de branşament pentru utilizatorii care nu beneficiază de contor de branşament. ANRSC va monitoriza îndeaproape firma pentru respectarea măsurilor stabilite, dar şi pentru redresarea activităţii, intervenind ori de câte ori va fi nevoie.
“Un fapt semnalat în Botoşani este buna comunicare pe care o are operatorul de alimentare cu energie termică Modern Calor cu A.N.R.S.C. , operatorul solicitând în nenumărate rânduri sprijin şi îndrumare pentru aplicarea corectă a reglementărilor din domeniu, iar în cazul operatorului Nova Apaserv, acesta nu a solicitat sprijinul autorităţii de reglementare la nivel central pentru o mai bună înţelegere a reglementărilor din domeniu fapt ce e reflectat în situaţia financiară a operatorului”, a afirmat
Daniel Alexandru, director adjunct ANRSC. Acesta şi-a exprimat speranţa într-un efort comun, autorităţi-operator-utilizator pentru prestarea unui serviciu de calitate în condiţii de eficienţă şi de adaptabilitate a serviciului la cerinţele utilizatorilor.
(S.B.)