În judeţul Botoşani, şapte elevi au reuşit să obţină media 10 la examenul de Evaluare Naţională. Printre aceştia se află şi o fată de la ţară. Georgiana Ciornohac învaţă în satul Blândeşti şi îmbină învăţătura cu munca.
La Botoşani, 7 elevi au luat 10 pe linie la examenele de Capacitate. Aproape toţi sunt de la şcolile gimnaziale cu renume din municipiul Botoşani. Printre aceştia, în top-ul performerilor de la Capacitate se află însă şi o elevă de la ţară. Georgiana Ciornohac, locuieşte la Blândeşti, un sat botoşănean situat la o distanţa de 20 de kilometri de municipiul Botoşani.
Deşi este un elev de top, nu a făcut naveta la Botoşani şi a preferat să înveţe la Şcoala numărul 1 din Blândeşti. Asta nu a oprit-o însă să fie unul dintre elevii de 10 ai ţării la Evaluarea Naţională.
”Muncă şi iar muncă” Georgiana spune că a muncit mult pentru acest rezultat. ”
”Mie mi-a plăcut enorm sa descopăr lucruri noi. Îmi puneam mereu întrebări cărora le căutam răspuns. Am lucrat mult, am învăţat, am citit, dar cel mai important am ascultat de profesori, de sfaturile lor. Am avut norocul sa dau peste niște oameni de-a dreptul geniali!”, spune Georgiana.
Eleva botoşăneancă spune că deşi era cunoscută ca un elev bun, nici măcar familia nu s-a aşteptat la un 10 perfect.
”Cunoscuţii mei , cel puţin rudele , ştiau că am potenţial, însă nu se aşteptau la acest rezultat. Eu eram foarte hotărâtă să iau note maxime, dar ei încercau să mă pregătească pentru un rezultat nu tocmai remarcabil, pentru a nu fi dezamăgită la final. Când au venit rezultatele au rămas toți uimiţi, chiar şi eu , căci ajunsesem să cred că nu voi reuşi. Am fost asaltată cu urări de bine. Acum realizez că trebuia să fi ascultat sfatul profesorului meu de matematică : "Să nu te laşi niciodată!
,,Sunt extrem de mândră că am reuşit să duc numele Şcolii Blândeşti printre cele ale şcolilor şi colegiilor de renume din Botoşani”, a precizat eleva din Blândeşti.
Georgiana spune că vrea să urmeze cursurile Colegiului Naţional ”Mihai Eminescu” din Botoşani la profilul matematică-informatică şi că mai departe doreşte să urmeze facultatea de matematică, la Iaşi, acest obiect fiind pasiunea ei.
,,Mi-am dorit de mică să urmez Colegiul National Mihai Eminescu. Am hotărât şi profilul, matematică-informatică . Sunt sigură că media îmi permite îndeplinirea acestui vis. Nu sunt hotărâtă ce voi face după liceu, dar mi-ar plăcea să urmez o facultate de matematică şi să mă stabilesc în Iasi”, mai adaugă Georgiana.
Profesorii de la ţară, dedicaţi şi iubitori Georgiana spune că în spatele succesului ei se află şi profesorii de la Şcoala numărul 1 din Blândeşti. Depopularea, din punctul de vedere al elevei, pe lângă efectele sale catastrofale, a avut darul de a crea o coeziune aparte între elevi şi profesori în şcolile de la ţară. Totodată, Georgina, spune că profesorul de ţară, are un har aparte în ceea ce priveşte lucrul cu elevii săi.
„Majoritatea noilor generaţii se mută la oraş, la sate rămânând mai mult bătrânii noştrii. Elevii fiind puţini, profesorilor le este uşor să întreţină o relaţie strânsă cu cei cărora trebuie să le predea. Profesorii de la şcoala mea, cel puţin, sunt foarte implicaţi în această relaţie. Mi-au oferit mereu ajutorul cu zâmbetul pe buze de câte ori am avut nevoie. Această relaţie m-a ambiţionat în obţinerea rezultatelor, căci nu mi-am dorit să îi dezamăgesc. Cei ce mi-au predat sunt oameni ce deţin experienţe personale de la care ai ce învăţa , cât şi profesori foarte buni, ce-şi predau materia cu mare plăcere şi ce-şi iubesc elevii silitori.”, arată Georgiana.
Georgiana, spune totodată că în mediul rural contraperformanţele apar de multe ori din cauza mediului şi i-a ca exemplu în acest caz, Blândeştiul.
„ Sunt puţin dezamăgită de seriozitatea elevilor. În ciuda oamenilor minunaţi care predau la Şcoala Blândeşti, ei sunt dezinteresaţi, ce e drept , nu toţi . Poate mediul familial ,poate lipsa lecturii,poate modul incorect în care folosesc tehnologia îi face să aiba un comportament detaşat, făcându-i să nu descopere adevărata plăcere a învăţăturii”, afirmă Goergiana. ”Elevii învaţă mecanic”
Totodată Georgiana Ciornohac, este una dintre elevii care a rezolvat perfect subiectele la matematică. Chiar şi exerciţiul cu diagramă, ajuns subiect naţional de discuţie. Georgina Ciornohac spune că totuşi cerinţele subiectului ca şi reprezentările erau evidente, iar pentru un elev obişnuit cu logica nu ar fi trebuit să fie o problemă.
„Acel exerciţiu ne-a arătat că elevii învaţă mecanic. Făcând multe teste , am observat şi în cazul meu, ajungi să ştii exerciţiile oarecum pe de rost. În diagrama de la examen, a trebuit să ne punem minţile la contribuţie, să o luăm logic. Însă majoritatea s-au izbit de o diagramă care nu bătea cu ceea ce făcuseră ei. Mie mi s-a părut evident , notele se pun de la 1 la 10 care erau plasate pe axa Ox. Clar că cifrele de pe axa Oy indicau numărul elevilor ce au luat nota respectivă. Nefiind specificat ce reprezenta fiecare axă, elevii au preferat să-şi bată capul cu "legenda" din colţ, în loc să se uite puţin şi la cifrele plasate pe grafic”, precizează eleva botoşăneancă.
Redacția Botoșăneanul
Nov 27, 2024
Manifestări culturale la Casa Memorială „Nicolae Iorga” - PROGRAMUL
Redacția Botoșăneanul
Nov 27, 2024
Redacția Botoșăneanul
Nov 27, 2024
Declarația zilei 27 noiembrie 2024
Oana Sava
Nov 27, 2024
Gabriela Erdic
Nov 27, 2024