În cursul zilei de luni, la sediul Primăriei a avut loc o întîlnire între conducerea Modern Calor şi o parte dintre reprezentanţii asociaţiilor de proprietari din municipiu, în frunte cu preşedintele Asociaţiilor de Proprietari Botoşani, Petrică Butnariu. Scopul acestei şedinţe a fost de soluţionare a unor probleme care îi vizează pe 13 din cei 70 de preşedinţi de asociaţie care refuză semnarea contractelor cadru cu noul operator de furnizare a energie termice, în speţă Modern Calor care a devenit funcţional de la data de 1 octombrie 2010.
La întîlnire a participat şi Executivul Primăriei în rol de mediator între cele două
tabere. Potrivit primarului Cătălin Flutur, soluţionarea acestor probleme este cu atît mai importantă cu cît, efectele se resimt în rîndul populaţiei care face parte din cele 13 asociaţii de proprietari şi care s-ar putea trezi fără căldură, în urma refuzului preşedinţilor de a semna acele contracte individuale către operatorul de energie în sistem centralizat. ”
Trebuie să vă gîndiţi că dv. sunteţi aleşi de către cetăţeni în fiecare asociaţie. Sunteţi cei aleşi ca să rezolvaţi problemele oamenilor, nu să aveţi ştiu eu opinii separate, puteţi avea opinii, nu este nici un fel de problemă, dar dv. ca şi persoană, dar este vorba de interesul cetăţenilor, pentru că ei la rîndul lor în mod individual nu au înţeles foarte bine ce înseamnă asociaţii de proprietari şi că Primăria este cea care poate să controleze şi să influenţeze într-un fel activitatea acestor asociaţii”, a declarat
primarul. La rîndul ei, conducerea Modern Calor a apelat la înţelegerea preşedinţilor de asociaţii de a se conforma prevederilor legale actuale şi de a deservi interesul cetăţeanului, în condiţiile în care, deja ar fi făcut un compromis şi ar fi furnizat apă caldă chiar şi locatarilor care provin de la
asociaţiile care refuză semnarea contractelor. „
La data aceasta discutăm de 13 asociaţii din 70 care mai sunt în zona unitară care nu au semnat aceste contracte, noi după toată legislaţia în vigoare suntem obligaţi să furnizăm doar în condiţiile în care avem un document, un contract încheiat cu beneficiarii chiar şi după regulamentul CL, furnizorul este obligat să încheie un contract înainte de furnizarea serviciilor. Hai să zicem că am încălcat puţin această prevedere şi am furnizat de la începutul lunii octombrie apă caldă, în schimb cînd am fost nevoiţi să deschidem şi încălzirea am considerat că este desul de riscant să ne trezim cu facturi pe care să nu avem cui să le trimitem şi să fie acceptate şi încasate. În aceste condiţii am deschis încălzirea în măsura în care asociaţiile au semnat aceste contrate”, a declarat şi
Ion Diaconu, director Modern Calor. Diaconu a mai afirmat că, în opinia sa, locatarii care fac parte din asociaţiile care refuză semnarea contractelor nu au nici o vină în această divergenţă creată. Reprezentanţii asociaţiilor de proprietari susţin că au avut un termen prea scurt de a semna aceste contracte, iar modul în care li s-a solicitat semnarea acestora poate fi considerat ca un şantaj din partea noului operator de furnizarea a energiei în sistem centralizat. „
Nu trebuia zic eu să recurgă la acest lucru, Primăria este bine că a intervenit, este patronat, a făcut eforturi în CL. Problema este că aceste contracte au fost transmise către asociaţii cu data de 1 octombrie, legea spune clar că trebuie lăsat un termen. Şi vreau să vă spun domnule primar, eu am fost cel care a declarat că a fost şantaj din partea noului operator”, susţine
Petrică Butnariu, preşedintele Asociaţiilor de Proprietari.