Noua taxă auto care urmează a fi implementată va crește gradual în funcție de normele de poluare și de emisiile de CO2. Acest proiect a fost realizat compania Dacia împreună cu specialiști în taxe și impozite. Potrivit respectivului studiu, unii proprietari ar putea plăti chiar și 1900 de lei anual.
Dacia a realizat un proiect, împreună cu specialiști în taxe și impozite, prin care se propune taxarea și impozitarea automobilelor poluante din România. Prin această măsură se încearcă descurajarea achiziției și deținerii de mașini vechi, prin două componente: la cumpărare și pe parcursul vieții mașinii.
Directorul Dacia anunță că a finalizat un studiu în baza căruia sunt propuse noi impozite auto, care să taxeze mașinile poluante. În această situație s-ar afla peste patru milioane de persoane care au mașini mai vechi de 20 de ani.
Potrivit lui Mihai Bordeanu, directorul Dacia, noul impozit nu urmărește interzicerea deținerii autoturismelor vechi. Practic, se încearcă descurajarea păstrării în trafic a mașinilor care poluează excesiv, prin plata unei contribuții de mediu, conform bzi.ro.
Șeful Dacia a prezentat câteva exemple de calcul care lasă de înțeles că impozitul propus poate crește gradual în funcție de normele de poluare și de emisiile de CO2, care sunt două lucruri diferite.
„În prezent, la impozitul local, dacă deții un autoturism, plătești o sumă care depinde de capacitatea cilindrică. Ei bine, noi, în formula asta, vrem să introducem emisiile de noxe, emisiile de CO2. Există un algoritm aici, destul de complicat de explicat. În esență, pentru o mașină Euro 6 de ultimă generație, pentru o cilindree de până la 1.000, azi plătești 35 de lei, mâine vei plăti 37, deci nu e mare diferența. Dar pentru o mașină Euro 2, acum plătești un impozit de 117 lei și în propunerea noastră vei plăti 1.900 lei. Omul care vrea să polueze va avea acest drept. Numai că, în loc să plătească 100 lei, va plăti aproape 2.000 de lei”, a transmis directorul Dacia.
Oficialul companiei Dacia a precizat că avem al treilea cel mai bătrân parc din Europa. Astfel, 80% din mașini au peste 10 ani, iar o treime dintre autoturisme sunt mai vechi de 20 de ani. Din spusele acestuia, programul Rabla este ineficient, deoarece sunt casate prea puține mașini față de câte autoturisme vechi sunt înmatriculate.
Potrivit datelor oficiale, 64% dintre autoturismele rulate importate în 2024 sunt mai vechi de 10 ani și sunt echipate cu tehnologii depășite, care contribuie la creșterea emisiilor poluante și la scăderea siguranței în trafic. În trecut, Guvernul a mai introdus o taxă auto, ulterior transformată în timbru de mediu în mandatul Guvernului Tăriceanu. Aceasta a fost însă considerată neconformă de Curtea Europeană de Justiție.
Noua măsură fiscală este parte a reformelor asumate prin PNRR, iar autoritățile trebuie să decidă modul în care va fi implementată pentru a evita problemele juridice din trecut.
Sebastian Burduja vorbește despre schema de plafonare: Prețul la energie și la gaze rămâne același
Redacția Botoșăneanul
Feb 22, 2025
Jandarmii de la Bacău vin la Botoșani pentru meciul dintre FC Botoșani și Universitatea Craiova
Redacția Botoșăneanul
Feb 22, 2025
Amenzi mari pentru șoferii care încalcă regulile plăcuțelor de înmatriculare
Redacția Botoșăneanul
Feb 22, 2025
Captură impresionantă de lemn confiscată de Poliție de la patronul unei societăți din Botoșani
Redacția Botoșăneanul
Feb 22, 2025
Abonează-te pentru a fi la curent cu noutățile