Postarea devenită virală a unui român care, întors din străinătate, a spus că pe drumurile din Moldova ”să mergi legal înseamnă să o cauți cu lumânarea” a stârnit reacții de tot soiul.
Unii îi dau dreptate atunci când susține că pe E85 ”este un fel de Vest Sălbatic”. Alții, dimpotrivă, spun că cei mai indisciplinați șoferi din trafic – fie din Moldova, fie de pe alte drumuri ale țării – sunt chiar cei care vin în concediu din străinătate și care nu mai respectă nicio regulă la volan.
Românul Radu M., a cărui postare a fost preluată de mii de internauți, spune că pe drumurile din zona Moldovei "nimeni nu respectă nimic”, și că ”nu exista poliţie”.
”Totul este un fel de Vest Sălbatic, în care fiecare face ce vrea, nimeni nu este tras la răspundere, scapă cine poate", a scris șoferul pe pagina sa de socializare (postarea integrală aici).
O profesoară pensioară din Botoșani a făcut drumul de la Sibiu către Iași în ”duminică neagră” (25 iulie 2021), când pe E58, la Bacău, șapte vieți erau curmate într-un cumplit accident.
Și nu a fost singurul, din păcate, în acea zi.
Iulia M. a povestit, când a ajuns acasă, cum o călătorie de vacanță se transformă în una de coșmar pe șoselele României.
”Microbuzul a întârziat aproape o oră din cauza a două accidente, unul fiind cel de la Livezi (două salvări au trecut spre spitalul din Onești), celălalt pe același traseu Onești-Bacău (nu știu exact unde, când am trecut pompierii măturau deja carosabilul) și a circulației alternative cauzate de lucrările pe DN1”, spune I.M.
Drumurile proaste nu mai sunt o scuză mai ales acolo unde, spune I.M., drumul este ”coală de hârtie”. Vorbim în schimb despre un comportament al șoferilor scăpat total de sub control. Nu se dau înapoi nici de la a depăși prin lanul de porumb, doar pentru a câștiga câteva secunde sau minute în plus față de cei care stau răbdători în coloană.
”Ce am observat pe acest DN1 - coală de hârtie: șoferi care nu respectă regulile depășind pe partea dreaptă sau pe linie continuă, tăind curbele ca la raliu, șoferi grăbiți care nu aveau timp să stea în coloana de aproape o sută de autovehicule. Unul a ieșit din șir, a luat-o prin șanțul din stânga drumului care delimita un teren cultivat cu porumb de șosea și a ieșit înapoi undeva departe, blocând accesul celor care veneau pe firul liber, așteptând ca să i se facă apoi loc în coloana din care tocmai ieșise. Un altul, la fel de grăbit a venit în goană din spate după ce culoarea semaforului se schimbase în roșu (anterior trecuse prin galben) și a forțat trecerea pe un pod aflat în reabilitare. La aceste semafoare s-a stat cam jumătate de oră. La fiecare. Și au fost trei”, mai povestește I.M.
Discuțiile despre lipsa autostrăzilor devin inutile în condițiile în care conducătorii auto dau dovadă de lipsa unei minime educații rutiere, mai spune profesoara din Botoșani.
”Se vorbește despre lipsa autostrăzilor, dar mai puțin despre imprudența șoferilor. Cineva povestea despre cum circulă unii pe autostradă cu mâna scoasă afară și despre cum i-a fost dislocată mâna de un altul. Mai sunt și din cei care șicanează, circulând încet pe banda a doua, nevoind să te lase să depășești, un altul a reușit o depășire spectaculoasă (venea din față) și doar prezența de spirit a șoferului care mă purta spre casă a făcut să pot scrie astăzi aceste rânduri”.
Concluzia oricărui om de bun simț, în astfel de situații, este una singură: cum se susțin examenele și care sunt criteriile după care acești conducători auto obțin permisul de conducere.
”Poate ar trebui mai multă exigență la examenul de acordare a permisului. Și reguli mai dure în cazul celor care pun viața altora în pericol”,
trage I.M. un semnal de alarmă.
O altă problemă semnalată de către participanții la trafic este atitudinea Poliției Române. Dana T., actriță originară din Botoșani, s-a aflat și ea, zilele trecute, pe drumurile din țară. Și nu în Moldova, cea atât de des și de categoric incriminată de către șoferi din alte zone.
”Am parcurs distanța București – Socolari (510 km) în 9 ore (cu o pauză de 30 de minute). La întoarcere am făcut 10 ore (cu o pauză de 30 de minute). De-a lungul celor 510 kilometri nu am văzut nici un polițist și nu am întâlnit nici un radar”, povestește Dana T.
Consecința:
”Aproape nimeni nu respectă limitele de viteză. Traficul din România seamănă foarte bine cu haosul din viața noastră cea de toate zilele. De ce mai învățăm regulile de circulație? De fapt ce nevoie mai avem de reguli? Și dacă avem reguli de ce să le respectăm? De ce-ar fi respectate dacă poliția rutieră este inexistentă? De fapt poliția în România este inexistentă”.
Mașini puternice și multă adrenalină pe șosele. Șoferi care intimidează în trafic pentru că nu se tem de nimic, ei fac regulile și tot ei pedepsesc dacă cineva se încumetă să reacționeze.
”Din ce în ce mai mulți indivizi cu probleme psihice care consideră că drumurile României le aparțin conduc bolizi! Să te ferească Dumnezeu dacă nu intri pe arătură când se apropie din spate sau de pe contrasens un bolid! Îmi spunea un tânăr dintr-un sătuc din Caraș Severin că de la începutul lui 2020 nu a văzut urmă de polițist în sat și că dacă cineva are probleme trebuie să meargă la poliția din oraș, să piardă o zi-două și în final e posibil să aibă și probleme pentru că de obicei poliția ține cu infractorul. Cum a ajuns poliția română în halul ăsta? Cum a ajuns România în halul ăsta?”, se întreabă și ne întreabă Dana T.
Accidentele grave și foarte grave continuă să facă victime în fiecare zi. Mor tineri, copii, bătrâni nevinovați. Iar motivele nu o mai reprezintă nici drumurile proaste, nici mașinile vechi. Ci lipsa de responsabilitate la volan, lipsa de respect pentru viață. În ultimă instanță, chiar și nepăsarea față de propria viață!
DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL PENTRU MOBIL:
Viorel Iliuță: Miza viitorului Parlament este uriașă / Lupta nu s-a încheiat – VIDEO
Gabriela Erdic
Nov 27, 2024
O structură a statului solicită SUSPENDAREA TikTok-ului în România
Gabriela Erdic
Nov 27, 2024
Redacția Botoșăneanul
Nov 27, 2024