Şeful unei instituţii din sfera serviciilor publice din Botoşani a dorit să afle gradul de mulţumire al botoşănenilor care se adresează unităţii pe care o conduce. Astfel, el a procedat la efectuarea unor sondaje de opinie în care respondenţii au putut să îşi păstreze anonimatul. Printre întrebările din chestionar s-au regăsit şi cele referitoare la eventuale „atenţii” care ar fi putut fi solicitate sau le-ar fi fost oferite salariaţilor din cadrul acestei instituţii publice.
Este vorba despre Serviciul Public Comunitar de Evidenţă şi Eliberare a Paşapoartelor Simple a cărui şef efectuează periodic o serie de sondaje cu privire la modul în care botoşănenii relaţionează cu salariaţii unităţii, dacă informaţiile solicitate au fost complete şi utile sau cum sunt apreciate datele informative care sunt afişate în holul instituţiei. Totodată, în chestionar sunt cuprinse şi întrebări de genul: „
V-au fost solicitate sau ai fost nevoiţi să oferiţi „atenţii” pentru eliberarea paşaportului?”, sau „
Aţi fost contactat de persoane care nu îşi desfăşoară activitatea în cadrul Serviciului de Paşapoarte şi v-au promis în schimbul unor „atenţii” soluţionarea unor probleme pe linie de paşapoarte?”. „
Am dat la cetăţean, el a bifat x x x, nu am avut nevoie de nume, de nimic, eu fac sondajul pentru a avea un grad de satisfacţie a publicului. Avem în jur de 100, 120 de respondenţi la sondajele de acest gen”, a declarat
Viorel Gaidur, şeful Serviciului Public Comunitar de Evidenţă şi Eliberare a Paşapoartelor Simple. Potrivit şefului acestei instituţii, rezultatele la sondajele de opinie au reflectat faptul că în general botoşănenii sunt mulţumiţi de activitatea prestată de Serviciul de Paşapoarte şi că practica „atenţiilor” nu îşi are aplicabilitate în cazul de faţă.
(G.E.)