Tanti Maria este pacientă veche a Spitalului „Mavromati”. Medicii de la Urgențe o cunosc foarte bine, starea ei de sănătate este șubredă și parcă în fiecare zi mai intervine câte ceva. E trecută de 70 de ani și are un optimism molipsitor. Doar că, în pofida zâmbetului cu care sfidează boala constantă, nu are arme cu care să combată atitudinea unor cadre medicale care se comportă, spune ea, sub orice critică.
În urmă cu aproape două luni de zile, bătrâna a început să sângereze prin piele. A crezut că are o boală de sânge și a sunat la Unitatea de Primiri Urgențe (UPU) din Botoșani ca să caute un sfat și să anunțe că urmează să se prezinte la spital. Iată cum a decurs conversația în varianta pe care tanti Maria le-a spus-o reporterilor de la Botoșăneanul:
„Și am dat telefon, să întreb ce medic este de gardă, să le spun că voi veni acolo. Mi-a răspuns o dnă. asistentă, nu știu cine era, că «dacă sunteți dna. aceea care sângerează, vă rog frumos să nu veniți, că medicii s-au săturat de dumneavoastră»”. Răspunsul a lăsat-o pe femeie fără glas. A sunat imediat după aceea la serviciile de urgență din Iași și București, unde a primit răspunsuri calde și amabile. Nu își poate explica de ce atitudinea cu care este întâmpinată de o parte din personalul medical de la UPU Botoșani este atât de înverșunată. A rămas cu un gust amar și pentru că nu a reușit să afle cine a fost vocea din capătul celălalt al firului:
„Eu nu vreau să ponegresc tot colectivul, sunt și medici foarte cumsecade la Urgențe. Dar dna. asistentă care m-a repezit… am rămas foaaarte surprinsă, tare aș fi vrut să știu cine este”.
Cazul lui tanti Maria nu este singular. Zeci de pensionari care ajung la Urgențe se plâng că sunt repeziți și deloc respectați de asistenți și infirmiere. Întâlnirea care a avut loc marți, 21 aprilie, între șefii de la județ și reprezentanții pensionarilor din Botoșani, confirmă atât existența problemei, cât și gravitatea ei.
„La Spitalul Județean de la primire de jos te întâmpină niște doamne care sunt veșnic încruntate, cu un ton al vocii repezit, cred că, cei care vin la fișier cu diverse probleme, nu vin de plăcere, de a le deranja pe «doamnele» respective, omul vine că are un necaz, cred că ar trebui căutați oameni care să știe să se comporte în relațiile cu publicul, cred că nu le costă nimic dacă sunt mai drăguțe, mai amabile, sunt persoane care au probleme de auz, de văz, de la țară care nu au toată ziua treabă cu spitalul, o vorbă bună este un lucru mare”, sunt câteva aspecte sesizate în memoriul înaintat de pensionarii botoșăneni.
În replică, președintele Consiliului Județean Botoșani, care are în subordine Spitalul „Mavromati”, și-a cerut public scuze pentru comportamentul inadecvat pe care unele cadre medicale de la UPU îl afișează. În același timp, și reprezentanții UPU sunt conștienți de existența problemei, dar se apără aducând la înaintare aglomerația constantă a secției și gravitatea anumitor cazuri (care ajung câteodată de mai multe ori pe zi) care reprezintă prioritate medicală.
(C.B.)
Redacția Botoșăneanul
Nov 17, 2024
Bănuieli de infidelitate și răzbunare brutală: Medicul i-a recomandat repaus sexual
Redacția Botoșăneanul
Nov 17, 2024
Tragedie în familia interpretului Igor Cuciuc: Fiica sa a murit la numai 17 ani
Redacția Botoșăneanul
Nov 17, 2024
Valeriu Iftime: Gata cu lucrurile de mântuială
Redacția Botoșăneanul
Nov 17, 2024
Redacția Botoșăneanul
Nov 17, 2024