CFR anunța anul trecut că a atins toate obiectivele din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) care au presupus semnarea a 142 de contracte care însumează 3,5 miliarde de euro.
Contractele se traduc în tot felul de lucrări de modernizare, electrificare și achiziție. Niciunul nu vizează județul Botoșani.
Pe site-ul Consiliului Județean Botoșani este publică și accesibilă Strategia de Dezvoltare Durabilă a Județului pentru perioada 2021 – 2027 care la momentul adoptării, era considerat un „document strategic esențial pentru dezvoltarea pe termen mediu și lung a județului și pentru accesarea finanțărilor nerambursabile”.
Practic prin acest document au fost stabilite prioritățile de dezvoltare ale comunității și direcțiile de acțiune pentru atingerea lor, pornindu-se de la o analiză a contextului economic și social existent.
Printre analize s-a regăsit și...
Sistemul de transport feroviar Sistemul de infrastructură feroviar prezenta în 2021 următoarele particularități raportate la perioada 2015- 2019.
Erau 161 de km de căi ferate funcționale în județul Botoșani. Și în 2015, și în 2016 și tot așa până în 2019.
Strategia de dezvoltare durabilă a județului
„Se poate remarca o slabă diversificare a infrastructurii feroviare, în Județul Botoșani existând numai linii normale cu o singură cale. Referitor la dezvoltarea feroviară, în perioada 2015-2019 nu au fost înregistrate proiecte care să vizeze extindere infrastructurii feroviare, lungimea căilor ferate rămânând neschimbată, respectiv 161 de km”,
o constituia și atunci ca și acum transportul public pe cale rutieră.
Care se prezenta după cum urmează în privința mijloacelor de transport
Pe atunci erau patru localități care dețineau vehicule de transport public.
Municipiul Botoșani continuă să prezinte flota cea mai dezvoltată de vehicule utilizate în transportul în comun având în folosință 9 autobuze și 48 de microbuze.
Totodată, din datele furnizate de către autoritățile locale, transportul în comun din cadrul municipiului Botoșani urmează a se moderniza și extinde incluzând și mijloace de transport.
Referitor la căile aeriene, pe teritoriul Județului Botoșani nu se regăsesc aeroporturi civile.
Proxima apropiere de aeroporturile din Județul Iași și Botoșani nu justifică din punct de vedere economic construirea unuia pe teritoriul județului.
În trecut au existat o serie de discuție, fără finalitate concretă pentru o eventuală „înfrățire administrativă” cu județul Suceava pentru împărțirea aeroportului Ștefan cel Mare.
Botoșani urma să fie inclus în titulatura denumirii și să beneficieze indirect, în demersul de atragere al investitorilor, de faptul că ar avea aeroport la aproximativ 40 de km distanță de municipiul reședință.
În aprilie 2024, Valeriu Iftime a abordat mai multe subiecte în discursul său la lansarea candidaturii pentru președinția Consiliului Județean.
Pe atunci, actualul președinte al Consiliului Județean a arătat că nu există un model economic coerent care să funcționeze la Botoșani. Și că infrastructura încă lasă de dorit.
Valeriu Iftime, președinte Consiliul Județean Botoșani.
„Calea ferată care a fost făcută de boieri cred că la 1891 dintre Iași și Dorohoi pentru transportul cerealelor, astăzi transportăm cu două vagoane niște călători. Dacă vrem să dezvoltăm zona aceasta, avem nevoie de infrastructură. Categoric, Consiliul Județean nu o sa facă locuri de muncă, categoric nici primăriile nu fac locuri de muncă”
Președintele PNL milita și continuă să o facă în discursul public pentru tren rapid Botoșani – Iași.
Valeriu Iftime, președinte Consiliul Județean Botoșani.
„Ar trebui să facem tren rapid Botoșani – Iași. Putem să muncim la Botoșani și trăim în Iași. Putem să trăim în Iași și să muncim la Botoșani. O să avem nevoie de doctori buni și nu o să stea la Botoșani pentru că au nevoie de școală copiii lor. Trebuie să creăm școli, instituții de elită”
Valeriu Iftime arăta că nu poți să aduci specialiști buni dacă nu le oferi condiții.
Expoziție de fotografie organizată de Centrul de Creație
Oana Sava
Jan 08, 2025
Centru medical de la Botoșani ÎNCHIS din această lună
Oana Sava
Jan 08, 2025
Redacția Botoșăneanul
Jan 08, 2025
Tipuri de debitmetre industriale
Redacția Botoșăneanul
Jan 08, 2025
APEL pentru un botoșănean internat la Terapie Intensivă care are nevoie de sânge
Oana Sava
Jan 08, 2025
Abonează-te pentru a fi la curent cu noutățile