Aproximativ un hectar dispare în fiecare an.
România se confruntă cu o situație alarmantă, constatându-se pierderea anuală a aproximativ un hectar de teritoriu în fiecare an. Impactul acestui fenomen devine și mai evident atunci când ne gândim că în ultimele patru decenii, aproximativ 60 de hectare au dispărut în județele Botoșani și Galați.
România se confruntă cu o problemă gravă legată de pierderea terenului, cauzată în principal de acțiunea de eroziune a Râului Prut. Acesta „mușcă” permanent din malul românesc, determinând o reducere a teritoriului țării. În ultimii patru decenii, aproximativ 60 de hectare au fost pierdute în județele Botoșani și Galați ca rezultat direct al acțiunii acestui râu, informează realitatea.net.
În satul Baranca, din comuna Hudești, județul Botoșani, o localitate situată chiar la granița cu Ucraina, râul Prut rupe constant din malul românesc, se arată în într-o interpelare parlamentară făcută de deputatul Dorinel Cosma. Conform documentului, primarul comunității locale, din anii comunismului și până acum, peste 60 de hectare din malul românesc au dispărut.
Răspunzând interpelării, ministrul Mediului, Mircea Fechet, susține că malul drept al Prutului, pe întreaga lungime de pe teritoriul României, este în general flancat de diguri de protecție împotriva inundațiilor, între acestea și malul apei existând o fâșie de pământ (zona dig mal), scrie Puterea.
Astfel, apa acționează asupra malurilor provocând sinuozități (meandre) din cauza caracterului slab coeziv al terenului din care acestea sunt alcătuite. Meandrarea cursurilor râurilor (în zona dig-mal) este un fenomen natural, stoparea acestui fenomen nefiind justificată din punct de vedere economic, susține ministrul.
În perioada anilor 2000 dar și anterior, au fost executate lucrări de apărare a malului drept al Prutului, mai importante fiind în zona localităților Baranca, Oroftiana și Horodiștea. La Horodiștea, de-a lungul anilor, Prutul și-a făcut în mod natural o tăiere de cot, o suprafață de câteva hectare, fiind astfel izolată.
Lucrările efectuate, spune documentul semnat de oficialul Guvernului, au constat în excavarea vechiului șenal al râului și apoi astuparea tăierii de cot cu anrocamente. Acțiunea de aducere pe vechiul traseu s-a desfășurat pe perioadă de circa 20 de ani din cauza alocării reduse de fonduri de la bugetul de stat.
Accident feroviar: Femeie lovită de trenul Dorohoi – Iași
Redacția Botoșăneanul
Oct 31, 2024
A murit un actor care a jucat și pe scena teatrului botoșănean
Redacția Botoșăneanul
Oct 31, 2024
Transportatori verificați cu un aparat special de către polițiștii botoșăneni - VIDEO
Redacția Botoșăneanul
Oct 31, 2024