Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) trimis de guvern la Comisia Europeană și care a fost din nou respins cuprinde un grafic de implementare detaliat în cazul tuturor tronsoanelor de autostradă propuse spre finanțare.
Prin intermediul PNRR ar urma să fie finanțați 434 km, iar autostrada A7 Ploiești – Pașcani (320 km), prin care Moldova ar urma să fie conectată cu capitala la nivelul mileniului III, este principalul proiect din plan.
APIX.ro a consultat secțiunea din PNRR dedicată autostrăzilor care au legătură cu zona de nord-est a țării și a constatat că Autostrada A7 Ploiești – Pașcani va avea 320 km.
În cazul acestei autostrăzi, licitația pentru execuția primului tronson (Ploiești – Buzău) a fost lansată în luna mai, iar anul 2023 este termenul asumat pentru finalizarea lucrărilor.
Următoarea licitație de lucrări în cazul A7 va fi sectorul Buzău – Focșani, programată pentru luna august 2021, iar celelalte două proceduri ar urma să fie lansate în septembrie (Bacău – Pașcani) și octombrie (Focșani – Bacău).
Pentru ultimele trei sectoare enumerate, termenul asumat de finalizare a lucrărilor este anul 2024.
Cele patru licitații de execuție sunt organizate anul acesta de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Pentru fiecare tronson, din PNRR este solicitat un anumit procent din finanțarea integrală necesară. Procentul este cuprins între 44 și 51%, în funcție de tronson, iar restul banilor ar urma să fie asigurat din alte surse.
Secțiunile de autostradă incluse în PNRR sunt evidențiate cu albastru
Viorel Iliuță: Miza viitorului Parlament este uriașă / Lupta nu s-a încheiat – VIDEO
Gabriela Erdic
Nov 27, 2024
O structură a statului solicită SUSPENDAREA TikTok-ului în România
Gabriela Erdic
Nov 27, 2024
Redacția Botoșăneanul
Nov 27, 2024