Aproape 18.000 de pensionari botoşăneni nu mai stau în aşteptarea poştaşului care să le sune la uşă pentru a le aduce pensia. Şi dacă trei sferturi din vârstnicii judeţului încă mai aşteaptă factorul poştal, alţii în schimb s-au adaptat la noile tehnologii şi au optat pentru virarea acestui drept financiar prin intermediul unui cont bancar.
Sintagma „
poştaşul nu sună la uşă de două ori” nu pare a mai fi valabilă pentru mii de vârstnici botoşăneni care în prezent îşi ridică pensia de la bancomatele amplasate pe raza municipiului Botoşani. Mai ales că, în alegerea instituţiei bancare, pensionarii nu au fost condiţionaţi de instituţia care gestionează aceste drepturi financiare, în speţă Casa Judeţeană de Pensii, la nivel central fiind încheiate convenţii cu toate băncile care deţin filiale judeţene în teritoriu.
„În judeţul Botoşani beneficiază de plata pensiei pe cont curent un număr de 17.645 de persoane din care 20 beneficiază de plata pensiei pe cont curent în străinătate prin City Bank, dintr-un total de 112. 615 pensionari”, a declarat
Cătălin Dupir, purtătorul de cuvânt al CJP. Ceilalţi vârstnici care au rămas pe metoda veche de primire a pensiei, aşteaptă în continuare poştaşul, în acest sens fiind încheiată o convenţie cu Compania Naţională Poşta Română şi care are la bază un anumit comision plătit de Casa Naţională de Pensii pentru aceste servicii. Reprezentanţii Casei de Pensii de la Botoşani susţin că indiferent de metoda pentru care optează pensionarii botoşăneni de a-şi primi pensia, respectiv card bancar sau factor poştal acest lucru nu prezintă nici avantaje, dar nici dezavantaje pentru instituţie. (G.E.).