Dorohoienii vor avea de joi, 26 aprilie 2012 o staţie mobilă de preluare a imaginilor pentru paşaport chiar la ei în oraş şi vor scuti astfel un drum până la Botoşani. Avantajaţi de înfiinţarea acestei structuri în cel de-al doilea municipiu a judeţului vor fi şi botoşănenii din nordul judeţului. La acţiunea de inaugurare au fost prezenţi prefectul Cristian Roman şi Aurel Sime, directorul Direcţiei Generale de Paşapoarte.
Cristian Roman s-a deplasat la Dorohoi, împreună cu chestorul de poliţie Aurel Sime pentru a participa la inaugurarea punctului mobil, menit să vină în întâmpinarea nevoilor populaţiei aflată în partea de nord a judeţului.
„Să spunem într-un singur cuvânt ce se întâmplă aici, acel cuvânt s-ar denumi descentralizare. Centrul ăsta va asigura cred că 25% , poate 30% din populaţia judeţului, partea de nord a judeţului. Nu e nevoie să plimbi mii, poate chiar zeci de mii de oameni într-o anumită perioadă de timp, până la centrul de judeţ ca să le asiguri un serviciu de calitate. E suficient ca nişte băieţi frumos îmbrăcaţi, care ştiu să vorbească civilizat şi corect cu cetăţenii, ştiu să le dea indicaţiile necesare, să vină o data pe săptămână, cred că acesta va fi şi programul şi să preia imaginea şi ulterior în termen de două săptămâni, că acesta este termenul legal, să elibereze paşapoartele”, declarat
prefectul judeţului Botoşani.
Aflat la eveniment, directorul Direcţiei Generale de Paşapoarte a făcut şi el câteva precizări, referitoare la acest proiect.
„Pentru a inaugura cel de-al 12-lea punct mobil pentru deservirea cetăţenilor, pentru eliminarea navetei cetăţenilor către sedile serviciilor judeţene, care se află după cum ştim cu toţii în reşedinţa de judeţ, am dezvoltat acest proiect ca urmare a asigurării unor servicii de calitate şi a ajuta în mod deosebit cetăţenii care se află la distanţe mai mari faţă de reşedinţa de judeţ. Sperăm şi considerăm că mulţumirea cetăţenilor va creşte prin operaţionalizarea acestor puncte şi pot să vă spun că tot ceea ce face Direcţia Naţională de Paşapoarte împreună cu instituţiile de profil dedicate judeţelor , lucrează pentru creşterea gradului de mulţumire a cetăţeanului în serviciile pe care ni le oferă” a declarat
Aurel Sime, director Direcţia Generală a Paşapoartelor.
„Drumul cunoscut este drumul cel mai scurt”
Staţia mobilă de preluare a imaginilor pentru paşapoarte a fost înfiinţată în fostul Oficiu Prefectural din Dorohoi.
„Am ales această locaţie pentru că mergem deja pe o cărare bătătorită. Toată lumea asociază această locaţie cu Instituţia Prefectului şi cum paşapoartele sunt în subordinea Instituţiei Prefectului ne-a fost cel mai uşor să alegem acestă locaţie. Drumul cunoscut este drumul cel mai scurt”, a mai declarat
prefectul judeţului Botoşani.
Populaţia din zona de nord a judeţului va putea depune actele o dată pe săptămână, mai exact în fiecare zi de joi, urmând ca în termen de 2 săptămâni de la înregistrarea acestora să revină pentru a li se elibera paşaportul. Pentru ca acest punct să aibă eficienţă maximă, se vor înştiinţa toţi primarii zonelor apropiate Dorohoiului.
Marina NECULA