Prefectul Cristian Roman a ordonat efectuarea unei serii de verificări în rândul transportatorilor locali care îşi desfăşoară activitatea în judeţul Botoşani. Ordinul dat a venit după derularea unei şedinţe de dialog social cu participarea unor şefi ai serviciilor publice locale dar şi a sindicaliştilor botoşăneni, iar una dintre problemele ridicate a fost privitoare la durata îndelungată de condus a unor şoferi care desfăşoară activitate de transport în comun.
Practic, sunt vizate firmele de transport care derulează trasee sub distanţa de 50 de kilometri şi unde vor fi verificaţi timpii de condus precum şi pauzele de care ar trebui să beneficieze şoferii angajaţi pe autobuze sau microbuze. Verificările vor fi efectuate de Autoritatea Rutieră Română (ARR) şi Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM).
„Am avut o întâlnire cu directorul de la ARR, Mihăiţă Popa în legătură cu potenţialele pericole în rândul transportatorilor. Ei au făcut o analiză, într-adevăr aceste lucruri se pot întâmpla pe traseele a căror lungime este mai mică de 50 de km, pentru că pe aceste trasee nu se impune respectarea timpilor de condus, odihnă şi relaxare, sunt trei categorii de timpi”, a menţionat
Cristian Roman, prefectul judeţului Botoşani. Controalele vor fi efectuate în cursul săptămânii următoare urmând ca ulterior, un raport cu rezultatele finale să ajungă pe biroul prefectului. „
Împreună cu ITM-ul le-am dispoziţie ca începând de luni, cele două instituţii vor efectua controale la toate firmele care îşi desfăşoară activitatea pe trasee sub 50 de kilometri, acestea fiind cu acest potenţial de risc. De exemplu, Botoşani – Dorohoi, e adevărat, se poate întâmpla, există această scăpare, el poate să facă acest traseu de dimineaţă la cinci până la miezul nopţii sau până a doua zi dimineaţa”, a mai spus
prefectul. Sunt vizate vehiculele care circulă pe o distanţă mai mică de 50 de km întrucât cele care efectuează trasee mai mari faţă de cel menţionat, sunt supuse unor alte reglementări de circulaţie rutieră. Spre exemplu, unele vehicule sunt prevăzute cu aparate denumite tahografe care măsoară atât timpii de condus cât şi pauza şoferilor, însă în cele mai multe dintre cazuri, în cursele lungi sunt implicaţi câte doi conducători auto.
Gabriela ERDIC