Angajații spun că nu se pot efectua plățile importante, precum plata șomajului, plata șomajului tehnic, plata subvențiilor către angajatori. A fost solicitat și ajutorul Serviciului de Telecomunicații Speciale.
Urmare a sesizărilor primite din partea Sindicatului salariaților din Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Botoșani cu privire la sabotarea activității de către conducerea instituției, prin Ordin al Prefectului s-a dispus înființarea unei comisii de control, formată din trei persoane (IT, juridic și corp control) pentru a verifica cele semnalate.
Astfel, potrivit conducerii Sindicatului se reclamă, începând cu data de 16 martie 2020, lipsa accesului la aplicațiile informatice din instituție, inclusiv la corespondența online într-un moment în care “instituția este un factor esențial în asigurarea mijloacelor de trai pentru categoria cea mai defavorizată din România”. Din acest motiv, nu se pot efectua plățile esențiale, precum plata șomajului, plata șomajului tehnic, plata subvențiilor către angajatori etc.
Totodată, s-a adus la cunoștința Instituției Prefectului lipsa de profesionalism a salariatului care se ocupă de partea informatică, “care trebuia să iasă la pensie în luna octombrie 2019 i-a fost aprobat de către directorul executiv prelungirea contractului cu încă un an, cu toate că aceasta este total depășită ”, însă recent, deși și-a înaintat demisia, “directorul dorește să rămână în instituție, chiar dacă nu are cunoștințe nici pe soft nici pe hard, blocând efectiv activitatea întregii instituții”.
De asemenea, salariații și-au arătat nemulțumirea față de lipsa măsurilor întreprinse la nivelul instituției pentru combaterea răspândirii epidemiei și limitarea infectării cu SARS-CoV-2.
Echipa desemnată prin Ordin al Prefectului va verifica toate aspectele semnalate, deoarece acestea obstrucționează desfășurarea activității salariaților și implicit, acțiunile Guvernului. De precizat este faptul că, în urma solicitării prefectului, Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a verificat propriile conexiuni până la limita de proprietate și au semnalat existența eventualelor disfuncționalități în sistemul informatic al AJOFM.
Ținând cont de contextul actual al stării de urgență, când activitatea tuturor instituțiilor s-a mutat în cea mai mare parte, în mediul on-line, specialiștii din STS și-au manifestat sprijinul pentru soluționarea circuitului informatic intern al AJOFM.
Redacția Botoșăneanul l-a contactat pe directorul AJOFM. Acesta va prezenta în scurt timp un punct de vedere cu privire la cele de mai sus.
DESCARCĂ APLICATIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL:
Apel de la o instituție de stat pentru botoșăneni: Atenție la produsele false „de post”
Redacția Botoșăneanul
Nov 14, 2024
Se pensionează o judecătoare de la Tribunalul Botoșani
Oana Sava
Nov 14, 2024
ASTĂZI: Titlu onorific pentru o botoșăneancă, un nou tezaur uman viu la Botoșani
Gabriela Erdic
Nov 14, 2024