Profesoara spune și care sunt problemele cu care se confruntă Botoșaniul.
Cristina Nechifor, 42 de ani, este profesoară la Școala Gimnazială Nr. 10 din Botoșani, acolo unde predă, pe lângă engleză, și un opțional de mediu. Benevol. A intrat în proiectul „Școli verzi”, după ce a trecut printr-un training ținut de WWF România, împreună cu Asociația Greenitiative și British Council, pentru profesorii coordonatori.
S-a întors la Botoșani cu o grămadă de materiale pentru elevii de 13 și 14 ani pe care încearcă să-i ajute să fie mai conștienți de impactul lor asupra lumii în care trăiesc, scrie publicația VICE.
- Cum ați început să fiți interesată de problemele de mediu?
- Întotdeauna am iubit natura și am încercat să o protejez. Interesată în mod direct de problemele de mediu am început să fiu mai mult odată cu formarea la București pentru acest opțional. Am devenit mai prietenoasă cu natura, să selectez plasticul și hârtia, încerc să limitez utilizarea aparaturii electronice de orice fel. Încerc să folosesc cât mai puțin pungile de plastic, pe care le înlocuiesc cu sacoșe din bumbac. Și nu în ultimul rând, merg mult mai mult pe jos: șase kilometri, dus-întors, până la școală.
-A fost greu să convingeți școală de nevoia acestui opțional? Sau pe părinți?
-Nu. Un opțional pe tema protecției mediului și în limba engleză este foarte interesant. Școala noastră a primit „Steagul verde” pentru activități de protejare a mediului din ultimii ani și, prin urmare, părinții cunosc într-o oarecare măsură impactul lor asupra mediului și vor să-și implice copiii în acțiunile școlii în acest sens.
-Ce probleme de mediu au identificat copiii și ce soluții au propus?
-Un proiect vizează selectarea deșeurilor din clasă și transformarea celor reutilizabile în obiecte de décor sau folositoare. Copiii au mai propus crearea unui spațiu verde permanent al clasei, care să includă cât mai multe plante verzi. Elevii au fost extrem de încântați pentru că au simțit că fac ceva diferit la școală. Sunt nerăbdători să lucreze în echipă la proiectele de mediu și să pună în aplicare ce au învățat. Copiii de vârste mai mici empatizează mai mult decât cei mai mari, de exemplu, cu o specie aflată pe cale de dispariție ca urmare a activităților umane.
-Vorbiți la ore despre probleme de mediu, despre reciclare, consum, cum să protejăm planeta. Discutați și despre impactul tehnologiei, în condițiile în care copiii sunt puternic ancorați în tehnologie și internet?
-Prin acest opțional se încearcă și conștientizarea de către elevi a impactului noilor tehnologii asupra mediului și cum îl putem reduce. Nu este ușor, mai ales atunci când este vorba de a renunța la lucruri pe care le folosesc zilnic. Pentru acest lucru suntem noi, profesorii, care, împreună cu părinții, încercăm să schimbăm ceva, cât de puțin.
-Care sunt problemele de mediu cu care vă confruntați în Botoșani, în regiune?
-Din fericire, Botoșani este unul din orașele cu parcuri și foarte multe spații verzi. O problemă ar fi traficul aglomerat la anumite ore ale zilei, așa cum se întâmplă în orașele mai mari. Asta duce în mod direct la poluarea aerului, dar și la poluare fonică.
Citește interviul AICI
DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL PENTRU MOBIL:
Dinu Todoran preia una dintre cele mai slabe echipe din acest sezon: Este o provocare
Redacția Botoșăneanul
Nov 23, 2024
Brânza de la “Five Continents”premiată cu aur la World Cheese Awards 2024
Redacția Botoșăneanul
Nov 23, 2024
Două case mistuie de flăcări: O femeie a ajuns la spital
Redacția Botoșăneanul
Nov 23, 2024
Valeriu Iftime deschide ușa transferului unui jucător de la FCSB: Cum să nu-l vreau?
Redacția Botoșăneanul
Nov 23, 2024