În municipiul Dorohoi, din judeţul Botoşani, ce fac unii strică alţii. Mai precis, străzile asfaltate şi reabilitate cu câteva milioane de euro de Primărie urmează să fie sparte de societatea de apă şi canalizare pentru montarea unor ţevi. Autorităţile spun că de vină este planificarea defectuoasă a lucrărilor, scrie Adevărul.
În municipiul Dorohoi, toată infrastructura rutieră, dar şi asfaltul sau trotuarele din cartiere au fost reabilitate cu fonduri europene prin proiectul „Reabilitarea şi modernizarea urbană a municipiului Dorohoi” prin Planul Integrat de Dezvoltare. Propriu-zis, s-au cheltuit 8 milioane de euro pentru repararea şi asfaltarea tuturor străzilor, trotuarelor. Proiectul urmează să fie terminat în întregime în luna noiembrie. Aşa cum se întâmplă însă în România, unde unii repară, vin alţii să strice.
Există posibilitatea însă ca dorohoienii să nu se bucure prea mult de asfaltul nou-nouţ făcut cu banii de la Uniunea Europeană şi nici de trotuarele reabilitate. Şi asta fiindcă societatea de apă şi canalizare, subordonată Consiliului Judeţean, SC Nova Apaserv S.A. urmează să facă şi ea modernizări.
De această dată la reţeaua de apă potabilă şi canalizare şi tot prin fonduri europene. Partea proastă, este că în multe zone, pentru a lucra la ţevile din pământ, asfaltul proaspăt turnat va fi spart. Practic este genul de lucrare care sfidează orice logică. În mod normal ar fi trebuit să aibă loc reabilitarea ţevilor şi apoi asfaltarea.
Primarul din Dorohoi spune că i-a informat pe şefii de la Nova Apaserv. ”Am insistat din nou pentru proiectul de apă şi canalizare. În urmă cu câteva zile am primit o adresă de la Nova Apaserv prin care mi-au confirmat că la începutul lunii noiembrie s-ar putea să semneze contractul de lucrări. În ultima perioadă eu le-am trimis mai multe adrese prin care i-am informat că în Dorohoi s-a realizat infrastructura. Probabil vor merge cu subtraversări ca să nu afecteze lucrările executate”, a precizat edilul.
De cealaltă parte şefii de la Nova Apaserv spun că este imposibil să fie realizată întâi modernizarea ţevilor, fiindcă abia se analizează ofertele şi până la urmă spun aceştia, fiecare cu ritmul şi termenele sale. Totodată spun franc că vor fi şi cazuri în care asfaltul reabilitat cu milioanele europene va fi distrus.
”Noi abia suntem la evaluarea ofertelor. După aceea vom vedea când semnăm contractul de lucrări. Cert este că acel constructor avea termenul lui, noi avem termenele noastre. Vom încerca unde este posibil să facem subtraversări, dar nu peste tot se poate”, spune Gabriel Cârlan, directorul de la Nova Apaserv.
De altfel în multe cazuri planificarea lucrărilor este deficitară, ajungându-se în numeroase cazuri la situaţii de acest gen. Firmele care vor executa lucrări în subteran, sunt obligate să readucă la starea iniţială.
Viorel Iliuță: Miza viitorului Parlament este uriașă / Lupta nu s-a încheiat – VIDEO
Gabriela Erdic
Nov 27, 2024
O structură a statului solicită SUSPENDAREA TikTok-ului în România
Gabriela Erdic
Nov 27, 2024
Redacția Botoșăneanul
Nov 27, 2024