Patronul din acte al firmei care se ocupă cu blocarea maşinilor parcate neregulamentar în municipiul reşedinţă poate deveni unul dintre cei mai bogaţi botoşăneni. Şi asta nu datorită contractului încheiat cu Primăria, ci prin intermediul unor înţelegeri parafate prin alte judeţe ale ţării. Culmea, banii i-ar putea câştiga fără să presteze şi o activitatea propriu-zisă.
Peste jumătate de milion de euro disputat la Câmpulung Moldovenesc
Apropierea alegerilor a determinat mai multe administraţii publice din România să ceară rezilierea contractelor pe care le aveau cu SC Hi Speed Recovery SRL pentru prestarea unor servicii asemănătoare celor de la Botoşani. Astfel, Consiliul Local Câmpulung Moldovenesc a hotărât renunţarea la înţelegerea cu firma condusă de administratorul de 30 de ani Bogdan Juncanaru, în ciuda unor avize negative ale comisiilor de buget finanţe şi de transport. Aceasta după ce, în prealabil, aleşii locali au revocat hotărârea prin care se reglementa circulaţia în oraş, pe baza căreia fusese semnat contractul cu HSR. Firma nu a acceptat întreruperea colaborării decât în anumite condiţii, acestea nu au fost acceptate, aşa că săptămâna trecută s-a deschis proces la Tribunalul Suceava.
„O hotărâre de Consiliu Local care şi-a produs efecte nu poate fi revocată, doar instanţa poate să stabilească o eventuală nulitate a ei. O anulare poţi să ceri de la instanţă, atât”, ne-a declarat
Cezar Nicuţă, juristul celor de la HSR. Miza este de 664.000 de euro.
550.000 de lei la Codlea
Un alt proces s-a iniţiat la Tribunalul Braşov, după ce administraţia din Codlea a renunţat la o parte din prevederile contractuale. Mai exact, aleşii de acolo au cerut ca parcările de reşedinţă să iasă din administrarea Hi Speed Recovery. Reprezentanţii societăţii nu s-au opus, dar au cerut să li se plătească profitul pe următorii cinci ani de contract, plus marcajele şi întreaga investiţie făcute în aceste parcări. Cum Primăria Codlea nu a acceptat condiţiile, s-a ajuns la litigiu în instanţă, suma disputată fiind de circa 550.000 de lei.
„Nu am ajuns la nici un consens cu banii, ei au oferit o sumă mult mai mică decât am solicitat noi, deci au oferit investiţia şi ceva marcaje, dar profitul nerealizat nu l-au dat şi atunci am fost nevoiţi să apelăm la instanţă”, a mai afirmat
Cezar Nicuţă. Procesul s-a deschis de aproximativ un an şi jumătate, având parte de expertize şi contraexpertize.
1,2 milioane euro de la Gheorghieni şi Sfântu Gheorghe
Dar asta nu e tot. Un proces asemănător s-a deschis şi la Târgu Mureş, cu administraţia din Gheorghieni, iar un altul cu Primăria Sfântu Gheorghe. În ambele cazuri suma aflată în litigiu este de circa 600.000 de euro. Cumulat, miza celor patru procese ajunge la circa două milioane de euro.
„E presiunea opiniei publice, vin alegerile, hai să reziliem contractele. Reziliem, dar în condiţiile de contract, ori în contract spune clar că, dacă rezilierea se face din culpa concedentului, trebuie să plătească daune”, a concluzionatul
juristul HSR. În 2010, cu ajutorul a 14 angajaţi, HSR a înregistrat o cifră de afaceri de 1.093.878 lei şi un profit din exploatare de 124.229 lei.
Sergiu BĂLĂŞCĂU
CITEŞTE ŞI:
ANCHETA SĂPTĂMÂNII - „Puştanul minune”, sperietoarea şoferilor
HSR joacă tare - despăgubire uriaşă cerută Primăriei Câmpulung – AFLĂ cât