Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca s-a ales cu un sediu nou-nout in care cei aproximativ 70 de angajati sa isi desfasoare nestingheriti si cat mai eficient activitatea.
Mai ales ca, povestea acestui sediu este una presarata de o serie de polemici intre partile contractante, de la achizitionarea imobilului in
2004, pina la efectiva mutare care s-a produs dupa nu mai putin
de cinci ani, adica in
2009, incepand cu finele acestei saptamani.
Istoria cladirii a fost una cu talc inca de la inceput intrucat aceasta a gazduit un
camin de nefamilisti care apartinea societatii
Forma.
Firma inregistra datorii semnificative la bugetul de stat si o parte a acestora au fost compensate prin predarea sediului.
Acesta a fost evaluat la
4 milioane de lei, bani care au fost scazuti din debitul la stat al agentului economic.
Ulterior, cladirea a fost repartizata AJOFM. Cum insa atit constructia propriu-zisa cat si amenajarile interioare lasau de dorit, au fost solicitate fonduri in vederea reabilitarii cladirii.
Licitatia a fost castigata de societatea Ascon, iar valoarea totala a acestora a fost de
inca 2 milione de lei.
Pe langa aceasta suma, constructorul a efectuat si o serie de
lucrari suplimentare in valoare de
200.000 de lei, bani pe care insa Agentia refuza sa ii plateasca intrucat aceste lucrari nu faceau parte din proiect.
Toate bune si frumoase insa pina cand s-a apropiat termenul de predare a lucrarii de catre constructor.
Partile contractante au inceput fara sa vrea un razboi rece, astfel incat la data de 16 octombrie 2008 a inceput circul.
Mai exact, pe de o parte constructorul care nu isi facuse treaba a solicitat un nou termen de doua luni pentru finalizarea lucrarilor, pe motiv ca nu a fost platit la timp, de cealalta parte, beneficiarul sustinea ca i-au fost executate anumite lucrari care nu erau prevazute in contract, si pe care refuza sa le achite.
Astfel incat a fost obtinut un nou termen, respectiv 19 decembrie pentru executant.
La data de 19 decembrie insa…….Uite sediul ... nu e sediul!
Finalizarea noii locatii pentru Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca parea sa fi intrat in ceata.
Motivul?
Din nou lipsa resurselor financiare motivata de constructorul care s-a declarat ferm hotarat sa nu predea cladirea.
"Nu le dau voie sa intre, cum sa nu, au venit sa vada in ce stadiu este lucrarea intrucat au datorii la noi in jur de 6 miliarde si ne-au executat si scrisoarea de garantie la banca la care nu aveau dreptul sa execute, pentru ca noi nu suntem noi vinovati ca lucrarea, azi trebuia sa o predam dar nu e vina noastra”, declara pe data de 19 decembrie
Constantin Zaharia, director Ascon.
Astfel anul a fost incheiat, iar angajatii AJOFM au trecut in 2009 doar cu gandul la noul sediu modern in care aveau sa se mute.
Si nu au facut-o tocmai curand.
Si asta deoarece in ianuarie 2009 disputele au luat amploare iar problema sediului a ajuns in atentia procurorilor, intrucat atat beneficiarul cat si executantul nu cazusera de comun acord in privinta cladirii.
Reclamatia a fost inaintata de conducerea Ascon pe motiv ca sefa AJOFM in persoana Iuliei Cocris ar fi facut abuz de functie.
" Dansa nu ne-a platit si am facut plingerea penala, am fost astazi la Parchet sa o depun, nu am gasit, maine depun plingere penala. Deci are in continuare sa ne dea un miliard scrisoarea de garantie plus, un miliard 600 lucrarile, deci 2,6 miliarde de lei. Lucrarea este gata”, declara pe data de 10 ianuarie
Constantin Zaharia, director Ascon.
Intr-un final, dupa doua termene de amanare solicitate de constructor, pe data de 14 februarie a fost efectuata operatiunea de receptie a cladirii.
La noul sediu s-a deplasat o comisie formata din angajati ai AJOFM, ANOFM, specialisti in constructii, inspectori ai muncii si Inspectoratului Judetean in Constructii, precum si reprezentanti ai Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta.
S-a tras linie si la final, cladirea a costat aproximativ
6 milioane de lei noi, respectiv 60 de miliarde de lei vechi.
Astazi, 18 septembrie 2009, la aproape un an de cand lucrarile la sediul AJOFM din strada col. Tomoroveanu trebuiau sa fie gata, s-a produs si miracolul.
Toate lucrurile au fost mutate in noua “casa a somerilor”, iar de luni isi va deschide portile. Pina atunci insa, angajatii institutiei au trebuit sa ramana peste program sic el mai probabil sa se prezinte si maine la serviciu, pentru a-si face ordine in propriile birouri nou-noute in care vor munci de la inceputul saptamanii viitoare.
Alaturi de ei s-a aflat si noul sef al institutiei, care, cot la cot cu subalternii sai a trecut la actiunea de organizare pe compartimente.
“
La parter vom avea Centrul de Formare Progesionala unde vor functiona laboratoare de confectii, patiserie, timplarie, informatica, mai multe Sali de clasa si bineinteles birourile angajatilor de la centru, apoi la etajul unu avem Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca Botosani care se ocupa cu problemele somerilor si Directia Managementul Pietei Muncii care avem relatiile cu angajatorii si inclusive Eures care se ocupa cu plasarea fortei de munca in strainatate, totodata, la etajul unu se afla si birourile celor trei directori aflati in conducere, la etajul doi avem, camerele de proiect, biroul resurse umane, juristi, control audit, contabilitate, iar la etajul trei totul este arhiva in amenajare”, a declarat Teodor Dimitriu, director coordonator AJOFM.
Totodata, seful institutiei a declarat ca, singurele cheltuieli efectuate pentru mutarea in noua cladire au fost in contractarea unei firme de reparatii care a carat mobilierul, insa suma cheltuita a fost una infima.
Totodata, dotarile Agentiei cu mobilier dar si diverse aparate, masini sau componente pentru laboratoarele Centrului de Formare au fost posibile in urma unui proiect cu finantare europeana si derulat prin ANOFM si a carui valoare a fost de circa 1 milion de lei, program care a fost demarat in anul 2005.