O parte dintre angajaţii societăţii Nova Apaserv vor intra în şomaj, după ce Adunarea Generală a Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Aqua Botoşani” a decis în cadrul unei şedinţe care a avut loc la Consiliul Judeţean modificarea regulamentului de organizare şi funcţionare a operatorului de apă.
Modificarea regulamentului a intervenit în urma unei solicitări înaintată de conducerea Consiliului Judeţean către Consiliul de Administraţie de la nivelul societăţii de apă şi canalizare, prin care s-au cerut o serie de măsuri de ajustare. „
Consiliul de Administraţie a întocmit o nouă organigramă, un nou regulament iar astăzi am chemat primarii din judeţ într-o şedinţă a Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară şi am dat un aviz pe aceste documente. Am făcut lucrul acesta pentru că am constatat că operatorul nu este capabil singur să desfăşoare o activitate mulţumitoare şi atunci pentru a nu risca mai cu seamă succesul derulării programului de investiţii de fonduri de coeziune am fost nevoiţi să intervenim, am făcut lucrul acesta în mod ferm”, a declarat
Mihai Ţâbuleac, preşedinte CJ.
„Prea mulţi şefi la această companie”
„
Noi am schimbat organigrama, statul de funcţii, regulamentul, principalele schimbări constau în reducerea numărului de funcţii de conducere, este vorba de o reducere substanţială de aproximativ 20 de posturi, prea mulţi şefi la această companie şi de asta nici nu merge treaba şi pe de altă parte reducerea totală a numărului de posturi de la 500 la 475. De asemenea, am stabilit în mod foarte clar ca la această companie să nu se poată depăşi cota de 50% fond de salarii la venituri din exploatare”, a mai spus
Mihai Ţâbuleac. Astfel, printre modificările operate în regulamentul de organizare şi funcţionare se regăsesc: reducerea numărului de compartimente funcţionale prin desfiinţare sau comasare în funcţie de caz, reducerea numărului de posturi de conducere de la 56 la 36, stabilirea corectă a ierarhiilor compartimentelor funcţionale şi alocarea numărului corespunzător a responsabilităţilor şi atribuţiilor aferente iar pe structura organigramei şi statului de funcţii se va opera modificarea numărului de posturi de la 500 la 475. Nu în ultimul rând personalul TESA va prelua sarcini suplimentare în fişa postului specifice activităţilor de contractare, citire index şi recuperare debite, iar convenţiile civile la care termenul a fost depăşit nu vor mai fi prelungite, lucru valabil şi în cazul celor cu termen scadent la data de 31 decembrie 2011.
Aplicarea reducerii efective de posturi se va face etapizat cu începere de la 1 noiembrie a anului în curs. De asemenea, începând din luna octombrie a acestui an, conducerea societăţii va lua toate măsurile necesare pentru reducerea cheltuielilor lunare astfel încât să se asigure recuperarea pierderilor acumulate până în prezent, dar şi încadrarea cheltuielilor salariale în limita de 50% din veniturile realizate din activitatea de exploatare.
Gabriela ERDIC