Conducerea SC Eltrans SA a identificat mai multe avantaje ale tramvaielor second-hand aduse luna trecută din Germania. Costul acestora, de 16.100 euro/ bucată, incluzând toate cheltuielile de achiziţie, încărcare, transport, taxe colaterale, descărcare, etc. au generat discuţii privind necesitatea cumpărării lor, iar şefii societăţii Consiliului Local au emis un comunicat în care detaliază plusurile aduse de acestea faţă de cele deja existente în oraş. Iată avantajele prezentate:
- Sunt mai economice în ceea ce priveşte consumul de energie electrică în sensul că acesta este mai redus cu pana la 15 – 25 %, funcţie de modul de exploatare. Acest lucru a fost posibil prin modernizarea echipamentului de acţionare, respectiv dotarea vagonului cu echipament bazat pe chopper.
- Reducerea costurilor de intretinere si reparatii;
- Grupul pentru servicii auxiliare, respectiv motor – generator, care prezenta o rată de defectare mare şi care genera zgomot puternic, a fost înlocuit cu o sursă statică electronică, ceea ce va determina o economie însemnată de piese şi materiale (în special cupru) foarte scumpe, dar si un plus de economie a energiei electrice consumate;
- Cresterea confortului calatorilor, prin controlul riguros asupra acceleratiei la demaraj si franare;
- Iluminatul interior a fost modernizat şi plasat lateral în vagoane, iar sursele (becurile) au fost înlocuite cu altele de consum mai mic.
- Scaunele au fost schimbate şi s-au montat scaune tapiţate. Scaunele prezintă şi rezistenţe pentru încălzire care se folosesc în perioada sezonului rece.
- Sistemul de comandă al motoarelor de tracţiune a fost preluat de chopperul electronic şi astfel s-a eliminat acceleratorul si generatorul vagonului care necesitau un consum mare de energie electrică.
- S-au înlocuit toate garniturile geamurilor şi s-a realizat o mai bună etanşare a vagonului.
- Cabina vatmanului a fost construită din aluminiu şi însonorizată.
- Vatmanul are posibilitatea să controleze din cabină instalaţia de incalzire, cu care au fost dotate vagoanele.
- Din punct de vedere estetic vagoanele se prezintă foarte bine, fiind exploatate şi îngrijite corespunzător.
- Un alt avantaj este acela ca pe viitor se vor putea diagnostica eficient defectele, permitand localizarea lor rapid, prin utilizarea unui stand de diagnosticare.
SC Eltrans SA a achiziţionat 11 vagoane TATRA T4D-M din Germania. Acestea au fost construite construite în anii ‘80 şi au fost modernizate în Germania în perioada 1996 – 2000.