Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS), Lucian Duţă, a anunţat, duminică, într-o conferinţă de presă, că problemele la sistemul informatic al CNAS au fost rezolvate, baza de date nu a fost afectată, iar remedierea problemelor nu a presupus costuri suplimentare.
"În 15 ianuarie, SIUI (Sistemul Informatic Unic Integrat-n.r.) a fost repus în funcţiune devansând termenul anunţat iniţial, respectiv luni. Remedierea problemelor a fost făcută fără costuri suplimentare din 15 ianuarie, sistemul funcţionând la parametri normali", a precizat
Duţă. El a spus că însă că acest tip de defecţiuni ar mai putea apărea la un sistem atât de complex."
Sunt probleme greu de anticipat la un sistem atât de complex, aproape printre cele mai mari din Europa", a precizat
Duţă. Înainte de pornirea sistemului au fost peste 9.000 de testări. El a ţinut să precizeze că o defecţiune la sistemul informatic de la Aeroportul Heathrow din Londra (unul dintre cele mai mari din Europa-n.r.) a durat trei zile. Duţă a afirmat că, în prezent, sunt 25.000 de furnizori de servicii care intră în sistem cu casele de asigurări de sănătate, iar capacitatea sistemului este de 75.000 de furnizori.
Cozi şi la Botoşani
Miercuri, 12 ianuarie 2011, a fost suspendată activitatea informatizată a Sistemului Unic Integrat din cauza "unui comportament necunoscut al sistemelor de management al bazelor de date". Probleme s-au înregistrat inclusiv la Botoşani, unde s-au format cozi numeroase la ghişeele Casei de Asigurări de Sănătate. Preşedintele CNAS, Lucian Duţă, a emis miercuri ordinul de suspendare a activităţii caselor de asigurări de sănătate din ţară, ca urmare a problemelor apărute în sistemul informatic. Duţă preciza că măsura a fost luată pentru organizarea ghişeelor şi rezolvarea problemelor informatice.
"Situaţia existentă consolidează oportunitatea de a dispune de un sistem informatic performant, capabil să monitorizeze şi să supervizeze decontarea corectă a serviciilor medicale", a adăugat
Lucian Duţă.