Comisarii din cadrul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor susţin că sunt practic asaltaţi de botoşăneni care se prezintă la sediul instituţiei pentru a depune reclamaţii împotriva operatorilor de telefonie mobilă sau de cablu TV şi internet.
În cazul firmelor de telefonie mobilă cele mai multe plângeri sunt privitoare la
aparatele care s-au defectat în perioada de garanţie şi stau în service pentru o perioadă mai mare de 15 zile cât prevede actuala legislaţie în vigoare.
„Dacă telefoanele sunt ţinute mai mult de 15 zile, dumnealor solicită înlocuirea telefonului cu un altul nou sau despăgubiri în returnarea contravalorii produsului. De curând una din societăţile de telefonie mobilă din Botoşani pentru un caz de acest gen a fost sancţionată conform legii cu suma de 5.000 de lei”, a declarat
Carmen Aţurcăniţei, comisar CJPC. De asemenea, multe reclamaţii sunt privitoare la solicitarea rezilierii contractului înainte de termen, fără a se achita taxa aferentă. Unele dintre aceste sesizări sunt îndreptăţite în timp ce în cazul a altor reclamaţii consumatorii nu sunt informaţi cu privire la drepturile pe care le au conform legilor în vigoare. Un astfel de exemplu este dorinţa unor botoşăneni de a renunţa la un contract cu un operator de telefonie în condiţiile în care a beneficiat de o serie de promoţii pentru perioada contractuală.