În apropierea centrului vechi sunt în plină desfăşurare operaţiuni de amenajare a unei noi benzinării, iar lucrările ridică semne de întrebare în privinţa autorizării. SOCAR, Compania Petrolieră de Stat din Republica Azerbaidjan despre care vă relatăm la "Ancheta Săptămânii" că a preluat 90% din acţiunile SC Romtranspetrol SA, societate controlată de soţii Berescu, a trecut la modernizarea staţiilor PECO. Una dintre cele incluse în planul imediat de investiţii este benzinăria din strada Independenţei.
Nu aveau autorizaţie de construcţie…
Practic, cea veche a fost dezafectată în totalitate. Perimetrul viitoarei staţii a fost înconjurat cu gard şi nu se poate zări mai nimic înăuntru. Reporterul
Botoşăneanul.ro a reuşit totuşi facă unele poze care arată că operaţiunile care se desfăşoară acolo sunt cât se poate de ample.
S-au săpat gropi imense, iar săptămâna trecută se acţiona cu un excavator, dar şi cu alte utilaje. Pe 9 martie, când a fost sesizat prima dată despre lucrările în cauză, viceprimarul Cătălin Alexa a rămas mirat de imaginile de la faţa locului. Atunci a luat imediat legătura cu arhitectul şef şi cu Poliţia Locală pentru adoptarea unor măsuri pe motiv că firma menţionată nu dispunea decât de un certificat de urbanism, pe când operaţiunile care se derulau acolo necesitau neapărat, în opinia viceprimarului, existenţa unei autorizaţii de construcţii.
„Treaba e clară, lucrează serios acolo. Numai autorizaţia de construcţie îţi dă dreptul să execuţi lucrări. De ce se apucă unii şi sar peste anumite etape este greu de spus” a afirmat
Cătălin Alexa. El a promis să trimită un control la faţa locului în vederea intrării în legalitate.
…Şi nici aviz de la Inspectoratul în Construcţii
Miercuri 9 martie, când reporterul
Botoşăneanul.ro s-a interesat de legalitatea operaţiunilor desfăşurate lângă centrul istoric, în vecinătatea unor case destul de vechi, tocmai se solicita avizul de la Inspectoratul Judeţean în Construcţii pentru executarea lucrărilor, de către reprezentantul SOCAR Petroleum, Iulian Berescu. Potrivit actelor depuse la instituţie, această firmă ar fi titularul lucrării, iar beneficiar SC Romtranspetrol SA. Şi asta în condiţiile în care avizul în cauză constituie una din cele mai importante piese la dosarul ce trebuie depus pentru obţinerea autorizaţiei de construcţie. Cu alte cuvinte, cel puţin la acea dată, atât timp cât nu exista nici măcar avizul de la IJC, nu se putea vorbi de aurotizaţie de construcţie.
„Pentru demolare ei au aviz, dar le mai trebuie un aviz şi pentru obţinerea autorizaţiei de construcţie. În momentul în care depun dosar pentru obţinerea autorizaţiei de construcţie trebuie să aibă aviz şi de la noi”, ne-a declarat
Ioan Ciobanu, inspectorul şef al IJC.
„Nu sunt începute lucrări de construcţii propriu-zise”
Reprezentantul SC Romtranspetrol SA şi SOCAR Petroleum nu a negat la acea dată inexistenţa autorizaţiei de construcţie deoarece, în opinia sa, pentru ceea ce se executase până atunci nici nu era necesar un asemenea act.
„Nu sunt începute lucrări de construcţii propriu-zise. S-a făcut dezafectarea vechii staţii pentru a permite efectuarea unor studii geo complete şi exacte în vederea promovării documentaţiei pentru autorizaţia de construcţie”, ne-a spus
Doina Berescu, acţionar principal al „Romtranspetrol”. Ea susţine că au fost necesare efectuarea acestor studii deoarece zona este una apropiată centrului vechi, plin de beciuri, şi se doreşte să nu apară surprize pe parcursul desfăşurării lucrărilor. Doina Berescu a mai lăsat să se înţeleagă tocmai că s-ar fi întârziat eliberarea unor acte premergătoare dosarului de autorizare a construcţiei până la plata de către firmă a unor obligaţii la bugetul local, lucru care între timp s-a întâmplat.
La o săptămână de atunci, ieri 16 martie, lucrările continuau la staţia menţionată. După cum se poate vedea şi în imaginea de mai jos, mai mulţi muncitori acţionau la faţa locului.