Închiderea gropii de gunoi a Sucevei şi obligaţia ca toate deşeurile menajere să fie transportate la alte gropi de gunoi, întîi la Fălticeni, iar după 15 iulie, la Botoşani, a pus o povară grea pe umerii municipalităţii sucevene, prin costurile mari de transport al gunoiului. Cu toate acestea, ca urmare a măsurilor luate pentru a diminua cantitatea de deşeuri care trebuie transportată, precum şi numărul curselor efectuate, s-au făcut economii semnificative la bugetul local, fiind evitată şi o taxă de mediu împovărătoare.
Viceprimarul Sucevei Lucian Harşovschi a explicat pentru
Monitorul de Suceava că cea mai eficientă metodă de economisire a banului public a fost cea de a selecta deşeurile reciclabile din gunoiul menajer adunat din oraş, încât la Botoşani au fost trimise doar cele neutilizabile, compactate, puse în două remorci, ataşate la aceeaşi maşină. În acest fel au fost reduse atât cantităţile transportate, cât şi numărul de transporturi necesare.
“În perioada 16 iulie – 30 septembrie, adică în două luni şi jumătate, am transportat la Botoşani aproximativ 18.000 de metri cubi de gunoi menajer, în condiţiile în care la Fălticeni transportam aproape 10.000 de metri cubi în doar o lună. Practic, avem o reducere de 28% a cantităţii de deşeuri transportate, iar soluţia adoptată de noi, de a transporta gunoiul cu utilaje de 36 de metri cubi este una bună, pentru că, în loc să ne crească costurile din cauza distanţelor mult mai mari, deja aproape că plătim mai puţin să ducem gunoiul la Botoşani decât plăteam să-l ducem la Fălticeni”, a afirmat
viceprimarul Harşovschi. Problema o constituie însă gradul foarte mic de colectare selectivă a deşeurilor de către populaţie.