Un taximetrist din Botoşani a fost reclamat la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) întrucât ar fi afişat un comportament violent faţă de o clientă. Pentru că suma pretinsă pentru cursa auto i s-a părut prea mare, femeia i-ar fi solicitat şoferului de pe maşina de taxi bon fiscal însă s-a lovit de refuzul acestui.
Motiv pentru care, botoşăneanca s-a adresat comisarilor de la Protecţia Consumatorilor pentru a i se face dreptate. Singurul aspect care poate fi însă verificat de comisari este acela al eliberării chitanţei fiscale, în cazul comportamentului taximetristului femeia fiind sfătuită să se adreseze instanţei de judecată. „
Comportament neadecvat şi nu i-a eliberat bon fiscal. În reclamaţie se arată că şoferul a avut un comportament mai violent şi a pretins o sumă neconformă cu distanţa parcursă şi a refuzat să îmi elibereze un bon fiscal. Doamna ne solicită măsurile legale, noi în cazul acesta putem doar să constatăm dacă i s-a eliberat sau nu bonul fiscal, în ceea ce priveşte comportamentul neadecvat faţă de consumator, pentru că noi nu avem cum proba acest lucru, sfătuim consumatorul să meargă la instanţa de judecată”, a declarat
Carmen Aţurcăniţei, comisar CJPC. Reclamaţia depusă pe linia serviciilor în regim de taxi este prima de acest gen din ultimii ani de zile.
De la începutul anului au fost înregistrate la sediul instituţiei 31 de reclamaţii pentru diverse domenii de activitate, cum ar fi cea de taxi, produse alimentare, prestări servicii, dar şi sesizări împotriva societăţilor de telefonie fixă şi mobilă, Orange şi Romtelecom în special. În cazul firmelor de telefonie mobilă botoşănenii reclamă lipsa semnalului sau anumite clauze contractuale considerate ca fiind abuzive.
Gabriela ERDIC