Practicile înșelătoare folosite de pentru a atrage clienții sau pentru a-și spori vânzările au făcut obiectul unui litigiu între reprezentanții supermarketului și Oficiul pentru Protecția Consumatorului.
Judecătorii au dat câștig de cauză Oficiului pentru Protecția Consumatorului.
Potrivit YesComment, totul a pornit de la o amendă de 7 000 de lei – deja achitată pe jumătate – pentru folosirea de practici comerciale înșelătoare. Amenda a fost aplicată de inspectorii de la Protecția Consumatorilor după un control efectuat în vara 2018. Penny a dat în judecată OPC Vaslui și a solicitat anularea acestei amenzi, susținând că nu a folosit astfel de practici.
Însă atât Judecătoria Vaslui, cât Tribunalul au menținut amenda aplicată supermarketului Penny. Controlul care a facut obiectul prezentului litigiu a avut loc în vara anului 2018.
În ce constă practica înșelătoare
La data respectivă, inspectorii OPC au constatat că în supermarketul Penny se utilizează o practică comercială considerată ca fiind acţiune înşelătoare cu scopul de a induce în eroare consumatorul.
Operatorul economic a fost depistat că avea scoase la vânzare produse la diverse oferte de genul 2+1 gratis (un produs gratuit la fiecare trei produse cumpărate) sau 5+1 gratis (un produs gratuit la fiecare șase produse cumpărate).
Problema este însă că produsele respective nu erau vândute în magazin şi individual, astfel încât clienţii să poată realiza dacă e mai avantajos să cumpere mai multe produse sau unul singur din respectiva gama.
Reducerile respective erau la pachete promoţionale de bere, salam şi periuţe de dinţi,,puse în vânzare în magazin, fără ca acestea să poată fi achiziţionate și la bucată.
Motivația Tribunalului
„Tribunalul nu va primi această critică, întrucât apelanta nu a fost sancţionată pentru modul în care au fost ambalate produsele, ci pentru faptul că nu exista în magazin şi produsul individual, astfel încât un cumpărător care dă dovadă de o diligenţă medie să poată să aibă o reprezentare a beneficiului efectiv obţinut prin cumpărarea produselor ofertate, în raport cu produsul individual. Nu s-a reţinut în sarcina apelantei că nu a intervenit asupra ambalajului producătorului, întrucât în discuţie nu este o astfel de chestiune. Practic, ori de câte ori producătorul oferă astfel de produse promoţionale este obligaţia distribuitorului de a se asigura că în magazinul său există şi produsul individual, ceea ce apelanta nu a făcut“, au decis judecătorii de la Tribunalul Vaslui.
DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL PENTRU MOBIL:
Un botoșănean declarat cea mai obedientă slugă a lui Ceaușescu, dormea la ușa dictatorului
Redacția Botoșăneanul
Nov 14, 2024
Apel de la o instituție de stat pentru botoșăneni: Atenție la produsele false „de post”
Redacția Botoșăneanul
Nov 14, 2024
Se pensionează o judecătoare de la Tribunalul Botoșani
Oana Sava
Nov 14, 2024