Deși are peste 100 de ani vechime, clădirea respectivă rămâne una emblematică pentru Botoșani și cu o încărcătură istorică aparte.
Fiind una generoasă din punct de vedere al suprafeței utile, clădirea „Uzina Electrică” poate avea aproape orice fel de destinație de utilitate publică, în prezent fiind nefuncțională. Consiliul Județean și-a exprimat intenția de a o cumpăra, prin exercitarea dreptului de preempțiune, la un preț de 1.432.300 lei.
Preluată de un lichidator judiciar, la negocieri s-a ajuns la un consens asupra condițiilor de vânzare – cumpărare astfel că a fost încheiat un precontract. Documentul a avut însă și o clauză impusă de vânzător prin care o contraofertă ar anula precontractul cu Consiliul Județean și s-ar ajunge la o licitație.
Lucru care de altfel s-a și întâmplat după ce, o ofertă venită din mediul privat a depășit suma oferită de CJ Botoșani pentru clădirea „Uzina Electrică”. Neoficial ar fi vorba despre un om de afaceri din Săveni care își dorește să achiziționeze imobilul cu statut de monument istoric.
Contactat de redacție, respectivul afacerist a evitat să ofere prea multe detalii în contextul în care o eventuală ofertă ar fi putut fi făcută de asociatul său, pe perioada cât el se afla în afara țării. Există și varianta prin care, interesul pentru acest imobil să fie mult mai mare și astfel să existe mai multe companii interesate, nu doar cea din Săveni.
În schimb, Doina Federovici, președintele Consiliului Județean Botoșani, a transmis că va depune toate eforturile pentru ca „Uzina Electrică” să intre în domeniul public al Județului: „este una dintre clădirile etalon ale municipiului Botoșani, construită de Anghel Saligny și care are o istorie bogată”.
Imobilul, monument istoric situat în Calea Națională nr. 36, datează din 1906 și este compus din teren intravilan în suprafață de 1.356,00 mp și construcție în suprafață construită la sol de 850,00 mp.
A fost edificat după schițele celui mai mare arhitect român, Anghel Saligny. Uzina Electrică a contribuit la procesul de modernizare a județului de la începutul secolului trecut, când s-a realizat iluminatul public al municipiului Botoșani, rețeaua de canalizare și pavarea străzilor.
În perioada comunistă, clădirea a aparținut IRE, iar după privatizare, aceasta a ajuns în proprietatea societății Servicii Energetice Moldova.
Portretul unui independent: Cine este Călin Georgescu, câștigătorul primului tur
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024
Un botoșănean la un pas să rămână fără casă din cauza unui coș de fum
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024
Ciolacu la un pas de dezastru: USR îi cere să își recunoască înfrângerea
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024
Renașterea Botoșaniului pune presiune pe Poli Iași înaintea derby-ului
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024
După 37 de ani de aşteptare, barajul Vârfu Câmpului intră pe agenda Guvernului
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024