Sute sau poate chiar mii de copii trăiesc, merg la școală, cresc fără a-i avea aproape pe părinți. În unele cazuri doar unul este plecat peste hotare, în altele ambii. Nici până la acest moment nu există o situație exactă a numărului de copii ”abandonați” în țară de propriii părinți. Au fost discuții ca aceste centralizări să pornească de la bază, de la diriginții de la clase și să ajungă la Inspectoratul Școlar Județean. O idee care nu s-a mai concretizat.
Iar acești copii trăiesc drame, mai mari sau mai mici. Nu se cunoaște dimensiunea suferinței provocată de depărtarea de mamă și tată. În mod normal, situația acestor copii ar trebui să se afle în atenția psihologilor școlari.
”Drama pe care o trăiesc copiii ai căror părinți sunt plecați la muncă în străinătate. Din experiența noastră de 4 ani de zile, constatăm că de fapt atât pentru autoritățile publice locale cât și pentru Poliție, școală sau alte instituții această dramă există doar dacă este semnalată de cineva. Și aici ar trebui să vedem care este rolul corpului de psihologi care funcționează pe lângă Inspectoratul Școlar”
Gheorghe Vâzdoagă, consilier județean și membru ATOP
Consilierul județean, coleg de partid cu inspectorul școlar general, Mihaela Huncă, cea care de altfel i-a preluat funcția politică, a declarat că dorește ca activitatea acestui corp de psihologi să fie una foarte clară.
Și, de asemenea să fie pus accentul pe partea de prevenție.
”Mergem la țară, unde totul este idilic, nu sunt nici găști în jurul școlii, mai e un pumn dat într-o pauză sau lucruri din astea mărunte, care nu devin o problemă socială. La oraș lucrurile se schimbă însă. Întrebarea pe care noi trebuie să ne-o punem este ce fac acești copii crescuți într-un asemenea mediu, mai curat atunci când vin într-o mare aglomerație urbană, cum ar fi Botoșani, Iași sau alte localități unde merge și unde practic el nu are acea imunitate”
Gheorghe Vâzdoagă, consilier județean și membru ATOP
Nu în ultimul rând, Gheorghe Vâzdoagă a declarat că factorii nocivi pot acționa mult mai brutal asupra copiilor din mediul rural, tocmai din acest motiv s-ar dori ca măcar în școlile botoșănene să nu mai fie nevoie de păstrarea aparențelor.
”Poate să nu mai acceptăm de la directori că totul este ok, nu avem cazuri de consum de droguri, nu avem acte de violență, colaborăm nemaipomenit cu Poliția și primărie, ori lucrurile nu stau tocmai așa. Și cred că ar trebui să mergem pe latura preventivă, să pregătim acel copil pentru clipa în care va ajunge în clasa a IX-a și unde datele problemei sunt cu totul și cu totul altele”
Gheorghe Vâzdoagă, consilier județean și membru ATOP
În replică, președintele ATOP, Gheorghe Nazare a declarat că va lansa o invitație la Inspectoratul Școlar Județean pentru o viitoare ședință în care să se ia măsuri precise. (G.E.)
Evoluție și inovație - Cum modelează tastatura mecanică și laptopul gaming ASUS viitorul tehnologiei
Redacția Botoșăneanul
Nov 07, 2024