"A fost o idee fixă de-a mea să am aşa ceva şi mi-a fost făcută cadou de mama"
Printre cele mai admirate exemplare a fost şi maşina de teren a preşedintelui PNŢCD Botoşani,
Corneliu Furtună, care a expus un IMS cumpărat prin licitaţie de la Armată, în 1999.
Automobilul, un Aro M 461, în perfectă stare de funcţionare, concurează şi acum cu succes jeepurile moderne.
„Este un automobil istoric, asupra căruia nu s-a intervenit deloc, nici măcar pentru restaurare. El este depăşit moral, dar este frumos şi chit că-i deal, că-i vale, cu 70 km/h mergi, indiferent de pantă”, a spus
Corneliu Furtună pentru
Monitorul de Suceava.
Consilierul municipal a venit şi a plecat la volanul maşinii sale de teren româneşti, pe care o păstrează ca o amintire de la cei dragi.
„Este printre ultimele modele produse, fiind fabricat în decembrie 1974, s-au mai
fabricat până în februarie 1975. După el a intrat în producţie modelul ARO 240.
A fost o idee fixă de-a mea să am aşa ceva şi mi-a fost făcută cadou de mama, în 1999, care a dat pe ea aproape 10 milioane de lei, la licitaţie. Am venit cu ea de la Iaşi la Botoşani la ora 15.00 şi la 16.00 aveam deja client, care îmi oferea pe ea 18 milioane de lei”, a declarat
Corneliu Furturnă, care a făcut şi câteva ture prin oraş, cu sucevenii dornici să vadă cum merge „jeepul” românesc.
Expoziţie de 23 august
„Am ţinut să facem această expoziţie în data de 23 august pentru că se împlinesc exact 45 de ani de când a fost lansat modelul Dacia 1300. Atunci, la o paradă, au participat 50 de maşini, probabil şi unele dintre cele expuse aici”, a declarat
Dănuţ Crainiciuc, un cunoscut sucevean colecţionar de Dacii 1300.
De altfel, piesa de rezistenţă a expoziţiei a fost un autoturism aflat în proprietatea sa, o Dacia 1300, din 1969, primul an în care s-a fabricat modelul. Este vorba de maşina cu numărul 90 din istoria mărcii, cu care suceveanul a făcut un tur în Europa în 2012.
CITEŞTE ŞI:
Patron din Botoşani, furori cu un Cadillac care nu-i încape în garaj – VIDEO & FOTO