În România necesitatea revizuirii legilor fundamentale ar trebui să constituie principala preocupare a miniştrilor Guvernului Ponta. Aceştia trebuie să respecte drepturile cetăţenilor. Este de datoria noastră să atragem atenţia asupra unei iniţiative legislative privind copiii cu dizabilităţi, iniţiativă care bulversează sistemul şi include cheltuieli inutile la bugetul de stat.
Propunerea prevede desfiinţarea unităţilor de învăţământ speciale, care ar anula segregarea copiilor cu dizabilităţi. Cu toate acestea, programul este departe de a fi cel scontat din moment ce separarea clamată este menţinută prin formarea de clase distincte în şcolile incluzive.
În cadrul legii actuale, statul român garantează dreptul la educaţie al tuturor persoanelor cu cerinţe educaţionale speciale. Înfiinţarea de noi clase speciale în cadrul unor instituţii-experiment nu este o măsură favorabilă pentru copii cu nevoi speciale. Astfel, este de datoria Ministerului Educaţiei Naţionale să îşi asume o poziţie faţă de o eventuală modificare în cadrul sistemului educaţional românesc şi să lucreze în mod real la o nouă strategie pentru incluziunea copiilor cu cerinţe speciale.
CITEȘTE:
Misiune îndeplinită: Grigoraș a dat-o la pace la centru cu pianul Filarmonicii