Variantele de traseu au fost prezentate pentru a se ajunge la una finală, cât mai avantajoasă.
Cea de-a doua întâlnire pentru stabilirea traseului autostrăzii A7 Siret – Suceava – Dolhasca – Pașcani – București, care a avut loc vineri, la sediul Consiliului Județean Suceava, a dus la trasarea unei variante care ar avantaja partea cea mai populată a județului Suceava, dar care s-ar apropia foarte mult și de granița cu județul Botoșani.
”În felul acesta facilităm și populației din județul Botoșani să beneficieze de autostrada A7 în condiții avantajoase”,
Gheorghe Flutur, președintele Consiliului Județean Suceava
Pe lângă președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, primarul Sucevei, Ion Lungu, și alți reprezentanți ai administrațiilor locale vizate de realizarea acestei ample investiții, la discuții au fost prezenți reprezentanții CNAIR de la Ministerul Transporturilor și au fost invitați specialiștii, firmele de proiectare și șefii instituțiilor deconcentrate din județul Suceava care au legătură cu acest proiect, scrie Monitorul de Suceava.
“Ca o concluzie finală a acestor discuții, varianta optimă care s-ar contura ar face o legătură a centrelor populate de la Dolhasca, Fălticeni, Suceava și zona Siret – Rădăuți în primul rând și ar rezolva și două centuri ocolitoare despre care se tot vorbește, cea de la Fălticeni, pentru că varianta discutată ar rezolva această problemă, dar și centura ocolitoare, de est, a municipiului Suceava. S-ar rezolva în cea mai mare parte traseul care a fost propus de primărie, pe zona Ipotești - Salcea. În felul acesta deservim partea cea mai populată a județului Suceava, partea de Est, iar traseul se apropie foarte mult și de granița cu județul Botoșani. În felul acesta facilităm și populației din județul Botoșani să beneficieze de autostrada A7 în condiții avantajoase”, a spus Gheorghe Flutur.
De altfel, majoritatea celor care au luat cuvântul consideră că traseul autostrăzii A7 trebuie să treacă prin trei puncte obligatorii - intrarea în județ, Dolhasca, municipiul Suceava și orașul Siret (punct terminal al autostrăzii).
Președintele CJ a fost încântat de faptul că reprezentanții de la Direcția de Cultură au cerut să intre cât mai repede la treabă pentru a face săpături pentru descărcări posibile arheologice.
“Am văzut că instituțiile deconcentrate sunt foarte determinate să pună umărul la realizarea autostrăzii A7, iar reprezentanții de la București ai Ministerului Transporturilor au apreciat că aici la Suceava este o echipă de oameni care își dorește enorm de mult să se construiască această autostradă care să lege Nordul Țării - Suceava, Botoșani, de București”, a concluzionat Flutur.
Autostrada A7, denumită și Autostrada Moldovei sau Autostrada Unirii Principatelor Române este aflată în construcție, prima porțiune, de aproximativ 16 km, fiind dată în folosință la finele anului trecut, ca parte din Centura Bacăului. Restul tronsoanelor, de la Ploiești la Buzău-Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani, sunt deocamdată în faza de proiectare și vor fi licitate spre execuție în 2021, încheie sursa citată.
DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL PENTRU MOBIL:
Redacția Botoșăneanul
Nov 04, 2024
Botoșăneni buni de muncă prinși la cerșit pe străzile orașului
Redacția Botoșăneanul
Nov 04, 2024
Fata din Botoșani s-a calificat în finală la „Norvegienii au talent”
Redacția Botoșăneanul
Nov 04, 2024
Centrul Vechi: Femeile au mâncat semințe, adolescenții s-au cățărat pe monument
Oana Sava
Nov 04, 2024