Lansat firav în 2011, conceptul „Black Friday” a crescut în 2012 şi a atins pragul ce mai înalt în 2013. Magazinele de electrocasnice au fost luate ieri cu asalt de botoşăneni, la case formându-se cozi care aminteau de vremea regimului totalitar.
Între o reducere de 400 de lei la TV şi una de 100 lei la telefoane
Vineri după-amiază, când apetitul pentru cumpărături ar fi trebuit să se mai domolească, greu găseai un loc de parcare la Family Center, acolo unde au magazine Altex şi Flanco. La primul dintre acestea unul dintre gestionari povestea că dimineaţă, în decurs de aproximativ o oră, s-au vândut zece smart TV, unul dintre cele mai căutate produse de către vânătorii de reduceri. Cel puţin pe etichetă, la Flanco erau anunţate micşorări de 400 de lei la un smart TV, adică 19%, existând şi o ofertă de diminuare cu 15% a preţului oricărui alt produs audio-video cumpărat concomitent cu un televizor. La laptopuri reducerea era şi de 23%, iar aragazele se putea cumpăra cu 200 lei mai ieftin. Micşorării mai de tarife se înregistrau la talafone, în jur de 100 de lei pentru un smart phone.
Nebunie şi pe stradă
În ambele magazine existau mai mulţi angajaţi ai unor firme de pază şi protecţie care supravegheau tot ce se întâmplă, în condiţiile în care oricum sunt montate camere video. Atât intrarea, cât şi ieşirea în parcarea de la Kaufland – Family Center reprezenta o veritabilă probă de răbdare. La un moment, pe secţiunea bulevardului Mihai Eminescu dintre benzinăria Mal şi intersecţia cu strada Sucevei, în sensul de mers spre centrul oraşului, maşinile erau bară la bară, circulându-se cu opriri la fiecare doi-trei metri.
Pe online ce s-a comandat de "Black Friday" vine şi în "friday"-ul următor
Nici botoşănenii care au ales varianta achiziţiilor online nu au avut o misiune tocmai facilă. Au trebuit să lupte cu site-urile picate, precum cel de la Domo sau cu sute de mii de alţi cumpărători, pe eMAG, de exemplu, produsele cu „stoc epuizat” începând să apară înainte de ora 7:00. Mai mult, deşi comenzile au fost făcute pe 22 noiembrie, livrarea lor a fost programată, de exemplu, pe 26 noiembrie pentru o maşină de spălat cu o reducere de 300 de lei a preţului şi tocmai pe 30 noiembrie pentru un smart TV mai ieftin cu 400 de lei.
Vânzări uriaşe
La nivel naţional eMAG a anuntat că de la ora 15.00 suplimentează cu 30.000 de produse stocul de 250.000 de produse aflate la promoţie, categoriile vizate fiind electrocasnice, televizoare si laptop-uri.
Flanco a vândut în cele peste 80 de magazine un total de 53.000 de produse până la ora 14.00. Clienţii Flanco au bifat pe lista de cumpărături peste 7.000 de tablete, 3.100 de maşini de spălat, 2.750 de routere şi peste 3.000 de smartphone-uri. Numărul de televizoare vândute de la deschiderea magazinelor echivalează cu vânzarea dintr-o luna medie.
Evomag a anunţat că s-au comandat până la ora 15.00 peste 11.000 de produse în valoare de 1,4 milioane euro. S-a vândut 80% din stocul pentru Vinerea Neagra şi mai exact până la ora 15:00 s-au dat deja 98% dintre produsele aferente categoriei printing, 90% din laptop-uri, 87% din tablete, 95% dintre produsele de îngrijire personală, 89% din smartphone-uri.
Unele reţele de magazine au decis să extindă "vinerea neagră" până duminică.
(S.B.)
[[galerie-foto]]
CITEŞTE ŞI:
Black Friday la Botoşani – îmbulzeală nebună la electronice - GALERIE FOTO
[[banner]]
VEZI ŞI:
Asalt în noapte cu 4.000 de oameni la reducerile de la Kaufland - GALERIE FOTO