Consilierii locali au adoptat fără nici un vot împotrivă noul regulament al circulaţiei şi parcărilor din municipiul Botoşani. Ca şi în alte cazuri, s-a discutat câteva zeci de minute, după care şi cei care au exprimat puncte de vedere diferite faţă de unele prevederi ale regulamentului au votat pentru.
Consilierul Florentin Pietraru şi-a exprimat nemulţumirea faţă de faptul că şi din noul regulament nu dispare contactul dintre şofer şi angajaţii Hi Speed Recovery, primul trebuind să meargă la sediul societăţii pentru plata taxei de ridicare într-un decor „de film american”.
„Nişte şandramale care stau să se dărâme, un drum extrem de prost… E ca un ţarc de fiare vechi când ajungi acolo te întreabă unul ce treabă ai tu aici ca şi acum poţi să ai şi altă treabă acolo”, a spus
alesul social-democrat. El şi-a exprimat dezacordul şi faţă de rolul minor al poliţiştilor rutieri în regulament şi gestionarea parcărilor de către HSR şi nu de municipalitate.
„N-am înţeles de ce parcările construite de Primărie nu sunt gestionate de Primărie. Că a pus acela un aparat acolo…”, a mai adăugat
Pietraru. Acesta a cerut la rândul său date despre banii încasaţi de HSR din această activitate şi cât i-a revenit instituţiei ca redevenţă.
„Nu ştiu dacă la noi marea problemă era regulamentul”
Şi un alt consilier PSD a protestat pentru rolul redus al poliţiştilor de circulaţie.
„Singurii care pot încheia procesul-verbal sunt poliţiştii de la circulaţie. Proces-verbal trebuie făcut de un specialist că altfel riscăm să fie desfiinţate în instanţă”, a afirmat
Gheorghe Vâzdoagă. Executivul a replicat că Poliţia Locală a preluat prin lege o serie de atribuţii ale Serviciului Poliţiei Rutiere. În final toţi cei 23 de consilieri au votat pentru adoptarea noului regulament, cu un amendament mai mult de formă al consilierului Simion Drelciuc.
„De fapt, nu ştiu dacă la noi marea problemă era regulamentul sau aplicare lor”, a concluzionat
Florentin Pietraru.