Reprezentanţii Lidl au răspuns solicitării RTV.net, după ce marţi 1.000 de litri de apă plată au fost retraşi de la vânzare din două supermarketuri din Botoşani şi Dorohoi, şi au explicat procedurile de verificare a calităţii produselor comercializate.
De asemenea, aceştia au precizat că toţi cei care doresc să returneze apa cumpărată din loturile 47 şi 49 sunt aşteptaţi la magazine pentru a primi contravaloarea produsului.
”Analize au fost efectuate atât de către furnizor, în cadrul procedurii sale interne de producţie, cât şi de către noi, analize suplimentare. Lidl analizează toate produsele din sortiment, atât în faza de dinainte de introducerea în sortiment, la primirea mărfii în depozite, cât şi mai târziu, când aceasta se afla la vânzare. Acest mod de a verifica continuu calitatea produselor pe care le oferim clienţilor noştri este standard Lidl”, au precizat oficialii lanţului de supermarketuri.
„Nu este responsabilitatea companiei noastre să hotărască ce reprezinta un pericol”
Conducerea Lidl n-a putut explica însă despre ce fel de încărcătură biologică este vorba şi nici despre riscurile la care sunt expuşi cei care au consumat apa Saguaro la 5 litri, din loturile 47 şi 49, retrase de la vânzare la 21 decembrie.
“Până în prezent, reprezentanţii autorităţilor competente nu ne-au comunicat că aceste produse ar fi un pericol pentru populaţie. Noi ne-am făcut datoria, am anunţat reprezentanţii acestor autorităţi şi aceştia au ca îndatorire eventuală avertizarea populaţiei, ceea ce până în prezent nu s-a întâmplat. Nu este responsabilitatea companiei noastre să hotărască ce reprezinta un pericol pentru populaţie, nu putem noi să stabilim independent sau cu consiliere din partea unor medici. Aceasta responsabilitate este exclusiv a autorităţilor naţionale în domeniul Siguranţei Alimentelor”, au completat
reprezentanţii Lidl.
Clienţii aşteptaţi în magazinme să li se înapoieze banii pe apă
Cei care au achiziţionat o cantitate mai mare de apă Saguaro la 5 litri din cele două şarje contaminate pot fi despăgubiţi.
“Clienţii care doresc să returneze aceste produse din loturile menţionate sunt aşteptaţi în magazine, unde li se va da contravaloarea”, susţin
reprezentanţii retailer-ului. Deocamdată nu este cunoscută cantitatea de apă infestată vândută până la data de 21 decembrie, până când apa a fost retrasă de la vânzare.
CITEȘTE ȘI:
Sute de litri de apă retrase de la magazinele Lidl din Botoşani şi Dorohoi