Probleme inedite la licitaţia pentru desemnarea constructorului pe tronsonul centurii abandonat de ALDP Iaşi. La aceasta au depus oferte două asociere de firme: Transporturi Auto – Conrec şi Viales y Obras Publicas Madrid – Simarc Piteşti. Ele au fost deschise pe 25 mai şi ca într-o mulţime de alte cazuri comisia a solicitat unele documente lămuritoare.
În cazul firmei din Spania au început dificultăţile. Şi nu pentru că s-ar fi aflat în imposibilitatea de a aduce respectivele documente, ci pentru că fiecare nou act trebuia apostilat, adică să aibă o viză asemeni celor pe care Prefectura le aplică diplomelor de studii botoşănenilor care pleacă la muncă în străinătate. Procedura necesită timp şi astfel s-a ajuns la aproape o lună de la închiderea licitaţiei, iar investiţia încă nu s-a adjudecat.
„Sunt nişte acte care trebuie apostilate. Fiind ofertant străin el trebuie să îşi aducă actele de la consulat, trebuie certificat cumva. Ei au avut unele documente care erau neclare în oferta lor şi atunci am cerut clarificări şi până fac traduceri, apostilări şi aşa mai departe, durează”, a afirmat
viceprimarul Cătălin Alexa. Licitaţia vizează tronsonul centurii pe traseul staţia Rompetrol – Împărat Traian – Uzinei. Lucrarea este finanţată din Uniunea Europeană şi a fost executată în proporţie de doar aproximativ 14% de către ALDP Iaşi, firmă care ulterior câştigării licitaţiei iniţiale a intrat în faliment şi a abandonat lucrarea. Viceprimarul Alexa a estimat că în maxim o săptămână se va stabili câştigătorul.