(P) Tot ce trebuie să știi despre monetizarea datelor, modul în care funcționează, care sectoare au cea mai bună monetizare și multe altele.
Monetizarea datelor se prezintă ca un proces de utilizare a datelor pentru a crește profitul unei organizații. În 2019, valoarea profitului generat de monetizare informațiilor a fost de 1,3 miliarde de dolari, iar în 2020 a fost de 1,62 miliarde de dolari. Până în 2027 se așteaptă o creștere de până la 7,34 miliarde de dolari.
La nivel de organizații, în întreaga lume, monetizarea datelor era de 43%, cea mai bine reprezentată fiind sectorul bancar (60%), însă și în celelalte domenii de activitate, precum industria manufacturieră, serviciile publice, sănătatea și alte sectoare economice, situația este la fel de bună. Chiar și sectorul de casino online Romania se prezintă din ce în ce mai bine, ca urmare a creșterii nivelului de interes pentru platformele digitale.
Pentru o companie o bună valorificare a datelor din punct de vedere a monetizării echivalează cu reducerea cheltuielilor, maximizarea profitului și eficientizarea oportunităților de afaceri. Acest proces ajută nu doar organizația în sine, ci contribuie și la furnizarea de informații utile clienților și partenerilor companiei.
În ceea ce privește luarea deciziilor și planificarea acțiunilor, acestea vor fi eficientizate. De asemenea, partajarea datelor și colaborările dintre companie și terți sunt îmbunătățite, consolidându-se parteneriatele dintre acestea. Productivitatea este stimulată, la fel cum se întâmplă și cu eficiența operațională.
La nivel de costuri, acestea pot fi reduse până la o valoare acceptabilă, pentru că monetizarea datelor permite atât înțelegerea mai bună a clienților, cât și îmbunătățirea procedurii de optimizare a produselor și serviciilor. Totodată, loialitatea clienților este mai bine valorificată atunci când se apelează la monetizarea informațiilor.
Serviciile de marketing sunt îmbunătățite, ceea ce conduce la creșterea valorii produselor și și serviciilor, compania beneficiind de sporirea ofertelor și a oportunităților de afaceri care pot fi transformate în profit. Are loc fluidizarea fluxului de numerar, dar și creșterea veniturilor, iar riscurile sunt atenuate în comparație cu societățile care nu se folosesc de monetizare (pentru că riscurile sunt identificate din timp).
Pe lângă creșterea profitabilității, organizațiile care se bazează pe monetizarea informațiilor beneficiază și de pe urma întăririi în fața competitorilor, având o poziție mai avantajoasă pe piață. Din câte se poate observa, companiile au de câștigat atât pe termen scurt, cu efecte imediate, cât și pe termen lung.
Pe măsură ce societatea se dezvoltă și își crește portofoliul de clienți, această trebuie să găsească metodele cele mai eficiente de monetizare a datelor. O organizație care dispune de date le poate transforma în venituri prin comercializarea directă, sub formă de de date brute (neprelucrate), agregate sau anonimizate. Acestea vor fi vândute direct clienților sau terților.
Valorificarea la un nivel superior din punct de vedere al veniturilor generate se realizează atunci când aceste date sunt analizate în timp real și permit o eficientizare a acestora. Datele prelucrate sunt mai bine vândute decât cele în format brut.
Monetizarea informațiilor înseamnă noi surse de venit (69% dintre companii), creșterea nivelului de fidelitate a clienților (pentru 63% dintre organizații) și îmbunătățirea activităților interne ale companiei (59%). Până în acest moment, 43% dintre societăți se folosesc de instrumentele de analiză specifice pentru monetizarea datelor, în timp ce 17% și-au propus să implementeze astfel de metode.
Pe lângă monetizarea datelor, companiile realizează și cuantificarea acestora – 43% dintre organizațiile la nivel global se bazează pe monetizare, în timp ce 22% dintre acestea și-au cuantificat și datele. De departe, sectorul bancar ocupă prima poziție într-un clasament al monetizării (60%) și cuantificării datelor (28%).
Acest domeniu de activitate este urmat de către industria auto (monetizare – 47% și cuantificare – 21%), telecomunicații (46%, respectiv 30%) și asigurări (43%, respectiv 19%). Industria manufacturieră a produselor de consum (42% monetizare și 14% cuantificare), serviciile publice (41% și 26%), sănătatea și îngrijirea (41% și 18%) și sectorul energetic (monetizare – 40% și cuantificare – 25%) completează acest clasament.
Nu trebuie uitate nici industria manufacturieră industrială, cu o monetizare de 40% și o cuantificare a datelor de 16%, dar nici piața de retail, cu o cuantificare de 19% și o monetizare a informațiilor de 36%. Aceste date au fost colectate la nivel global și sunt înregistrate în anul 2020.
Există o certitudine în ceea ce privește dezvoltarea unei companii – pe măsură ce aceasta se extinde, informațiile și datele pe care le înmagazinează cresc și ele. Monetizarea datelor le oferă companiilor posibilitatea de a transforma datele lor într-un activ care va genera profit pentru afacere.
Pentru a ajunge la acest nivel, compania trebuie să înțeleagă rolul și valoarea datelor pentru afacere, să organizeze aceste date, să implementeze monetizarea datelor în strategia de dezvoltare a afacerii, să fie deschisă la noi oportunități și să permită schimbul de date la nivel intern și extern pentru a favoriza creșterea afacerii.
Curg voturile din secțiile de la Botoșani pentru Călin Georgescu, numărătoarea pe final
Redacția Botoșăneanul
Nov 24, 2024
Și totuși… Ciucă a câștigat un oraș din județ
Sergiu Bălășcău
Nov 24, 2024
Rezultate bombă la Botoșani, candidatul “fantomă” începe să câștige secții
Sergiu Bălășcău
Nov 24, 2024
SURPRIZA primului tur: Călin Georgescu votat masiv la Botoșani, este pe locul 2 după Ciolacu
Gabriela Erdic
Nov 24, 2024
Cosmin Andrei: Este o victorie de etapă / Peste două săptămâni să fim la fel de fericiți - VIDEO
Gabriela Erdic
Nov 24, 2024