Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a transmis marți în SICAP anunțul de participare aferent proiectului „Îmbunătățirea mersului de tren prin introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul orașelor mari din România”, care a fost validat de către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) și transmis către Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE).
ARF susține că obiectivul principal este introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul și între marile orașe din România printr-o „abordare integrată a transportului de persoane de tip navetă (distanță redusă) cu transportul de persoane pe distanțe medii și lungi, coroborat cu o mai bună definire a obligației de serviciu public în transportul feroviar public de călători la nivel național ce include stabilirea obligației de serviciu public de transport feroviar public de călători pentru perioada decembrie 2027 – decembrie 2042”.
Firma care va câștiga licitația va avea drept sarcini:
• Colectarea de date noi din teren prin realizarea unor chestionare de trafic.
• Actualizarea Modelului Național de Transport (MNT) cu date socio-economice și de transport la nivelul anului de bază 2023, detalierea MNT pentru poli de creștere și cei de dezvoltare urbană, precum și a principalelor legături feroviare între poli de dezvoltare – orașele reședință județ. Reamintim că un contract cu obiectul actualizarea Modelului Național de Transport a fost încheiat cu cel mult doi ani în urmă și că una dintre firmele interesate de licitația din prezent este tocmai cea care acum doi ani a predat un studiu privind acest MNT.
• Stabilirea parametrilor specifici, verificarea capacității de infrastructură și simularea costurilor și veniturilor pentru serviciile de transport feroviare.
• Stabilirea mersului cadențat în transportul feroviar pentru fiecare polii de creștere și de dezvoltare și orașele mari și reședințele de județ apropiate.
• Punerea la dispoziția ARF a unei licențe pentru software-ul de planificare și modelare în transporturi.
• Instruire personal ARF pentru operarea software-ului de planificare și modelare în transporturi pentru utilizarea MNT.
Mersul cadențat va reflecta cererea de mobilitate a populației României, din fiecare municipiu și județ supuse analizei, la o cadență adecvată, pe o perioadă de 15 ani.
Proiectarea acestei obligații de serviciu public se va face pe baza Modelului Național de Transport care va fi îmbunătățit prin creșterea rezoluției spațiale a sistemului de zonificare și a rețelei de transport pentru toate modurile de transport și actualizarea la ultimul an fiscal încheiat, scrie moldovainvest.eu
Rutele de circulație pentru care se va acorda, de la bugetul de stat, compensația pentru obligația de serviciu public vor fi stabilite pe baza analizei și a estimărilor cererii de mobilitate la nivel național. Pentru a realiza această activitate, analiza cererii se va efectua prin dezvoltarea și implementarea instrumentelor și a metodologiei pentru stabilirea volumului de călători la nivel național, agregat de la nivel de rută de transport/linie CF/OTF.
Criteriile minime care vor fi luate în considerare la stabilirea OSP sunt următoarele:
• Numărul de călători ce utilizează modul de transport feroviar;
• Strategiile și calendarul de începere/finalizare al proiectelor mari de infrastructură de transporturi planificate pe teritoriul României;
• Amplasarea stațiilor CF și elementele infrastructurii feroviare;
• Frecvența serviciului de transport;
• Zona de captare;
• Numărul potențial de călători (inclusiv cei atrași de la alte moduri de transport);
• Viteza medie;
• Rute/Moduri alternative de deplasare;
• Prețul titlurilor de transport.
Instrumentele necesare și metodologia pentru a stabili volumul de călători la nivel de rută de transport/linie și operator de transport se vor baza pe Modelul Național de Transport, implementat în software-ul de planificare și modelare în transporturi, actualizat și detaliat corespunzător.
București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Constanta, Craiova, Brașov, Galați, Ploiești, Oradea, Brăila, Arad, Pitești, Sibiu, Bacău, Târgu Mureș, Baia Mare, Buzău, Botoșani, Satu Mare, Râmnicu Vâlcea.
Valoarea totală a proiectului este de 15.917.981 lei, fără TVA. Aceasta este media făcută de ARF între sumele propuse de două firme/asocieri interesate in procedura de consultare a pieței. Prima dintre acestea, respectiv PTV Group/Elsol a propus un preț cu 30% mai mic, cuprins între 10,5 milioane lei și 11,5 milioane lei. A doua firmă interesată de procedură, respectiv AV Transport Planning SRL este cea care acum doi ani a realizat un Model Național de Transport asemănător.
(foto - media9)
Marius Budăi susține că i-a mai descoperit o calitate lui Ciolacu - VIDEO care este
Gabriela Erdic
Nov 24, 2024
Ora 21:00 - S-au închis secțiile de vot: CÂȚI botoșăneni s-au prezentat la urne
Diana Arici
Nov 24, 2024
Zâmbete amare la PNL, Valeriu Iftime și candidații la Parlament lipsesc de la sediu - VIDEO
Sergiu Bălășcău
Nov 24, 2024
Aplauze intense în sediul PSD, Doina Federovici vrea victoria și pe județul Botoșani – VIDEO
Gabriela Erdic
Nov 24, 2024