În cadrul unei conferințe de presă directorul general al Direcției Generale de Pașapoarte, chestor de poliție Mirel Toancă a făcut câteva precizări în legătura cu eliberarea noilor pașapoarte.
Sâmbătă, 12 ianuarie 2019 la sediul Ministerului Afacerilor Interne, directorul general al Direcției Generale de Pașapoarte, chestor de poliție Mirel Toancă, a susținut o declarație de presă despre noile tipuri de pașapoarte simple electronice și pașapoarte simple temporare.
Redăm, în continuare, declarația:
”V-am invitat astăzi pentru a vă comunica noutățile referitoare la eliberarea pașapoartelor românești.
• La nivelul MAI a existat o preocupare constantă pentru punerea în circulație a unor documente de călătorie sigure care să prevină încercările de falsificare și, din acest motiv, periodic elementele de siguranță sunt schimbate în pas cu evoluțiile tehnologice din domeniu.
• Astfel, în această săptămână a fost pusă în circulație noua generație de pașapoarte simple electronice și simple temporare.
• Noile pașapoarte au elemente de siguranță care le vor face aproape imposibil de falsificat și un design modern cu detalii inspirate din istoria și geografia țării noastre.
• Așa arată specimenele noilor pașapoarte simple electronice și simple temporare, iar după declarație o să puteți să le răsfoiți, să le filmați pentru a le putea prezenta publicului.
• Așa cum puteți vedea, fiecare pagină a noilor pașapoarte conține un desen stilizat al unui monument istoric sau al unui obiectiv turistic cunoscut din România, precum: Delta Dunării, Lacul Roșu, Sfinxul, Arcul de Triumf, Cetatea Sucevei, Mănăstirea Bârsana etc.
• Cu această nouă generație de pașapoarte facem un pas în viitor prin complexitatea elementelor de protecție împotriva fraudării documentelor.
• Elementele de securitate implementate au la bază noile tehnologii în materie: desene stilizate, microtext, diferite tehnici de imprimare şi elemente optic variabile, precum şi unele realizate prin nanotehnologie.
• O parte a elementelor menţionate pot fi vizibile cu ochiul liber, în diferite spectre de lumină, inclusiv în infraroşu, dar sunt și elemente care pot fi sesizate doar cu ajutorul unor dispozitive speciale.
• De asemenea, sunt utilizate cerneluri speciale, hârtie de securitate cu filigran și fir metalic, fir de coasere în trei culori (roşu, galben şi albastru), una dintre culori fiind fluorescentă. În masa hârtiei este inserat un fir metalic fluorescent, care, în lumină UV, reacţionează în trei culori (roşu, galben – verzui şi albastru).
• Astfel, pe lângă elementele de securitate pe care le oferă aceste imagini realizăm și o promovare a obiectivelor turistice și istorice ale țării noastre.
• Datorită acestor noi elemente - de siguranță și de design - documentele de călătorie românești vor fi printre cele mai sigure pașapoarte de la nivel internațional, fiind extrem de greu de contrafăcut.
• Noile modificări nu vor influența costul pașaportului plătit de cetățean. Totodată, precizez că, documentele de călătorie din generațiile anterioare sunt și rămân valabile până la data menționată în acestea.
• Astfel de modificări vin în continuarea eforturilor realizate de MAI de a oferi servicii de calitate pentru cetățeni și de a identifica cele mai bune soluții legislative și organizatorice în domeniul eliberării documentelor de călătorie.
• Așa cum știți, anul trecut au avut loc mai multe schimbări legislative cu impact pozitiv pentru cetățeni, precum dublarea termenului de valabilitate, respectiv la 10 ani, a pașaportului simplu electronic pentru persoanele de peste 18 ani.
• În plus, au fost modificate condițiile în care poate fi eliberat pașaportul simplu temporar care este valabil 12 luni.
• Astfel, acest tip de pașaport se eliberează într-un termen ce nu poate depăși 3 zile lucrătoare, doar în situații obiective, în care, din motive de sănătate, familiale sau profesionale, este necesară și urgentă prezența persoanei pe teritoriul altui stat și nu există timpul necesar pentru emiterea pașaportului simplu electronic.
• În lipsa documentelor care justifică necesitatea și urgența deplasării în străinătate, pașaportul simplu temporar se eliberează într-un termen ce nu poate depăși 10 zile lucrătoare.
• Printre documentele care atestă motive de sănătate sunt acceptate, de exemplu, cele emise de autorităţile medicale, care consemnează necesitatea procurării unei medicaţii din străinătate sau necesitatea efectuării unui tratament, a unor investigaţii sau proceduri medicale în străinătate de către solicitantul paşaportului.
• Pentru motive familiale, solicitanții pot să prezinte, de exemplu, documente din care rezultă că o persoană din familie, se află într-una din următoarele situații:
- necesitatea de a urma un tratament sau de a efectua investigaţii sau proceduri medicale în străinătate
- stare de arest, proces judecătoresc, accident, deces etc.
• În ceea ce privește motivele profesionale pot fi prezentate, de exemplu, documente emise de entităţi din ţară sau străinătate, din care rezultă necesitatea şi urgenţa deplasării solicitantului în afara țării, în contextul exercitării atribuţiilor sale profesionale, participării la cursuri, conferinţe sau seminarii.
• Modificarea condițiilor de eliberare a pașaportului simplu temporar a încurajat cetățenii să opteze pentru pașaportul simplu electronic, fiind constatată reducerea cu aproape 42% a cererilor de documente de călătorie temporare în ultimele șase luni și creșterea cu aproape 37,05 % a solicitărilor pentru pașapoarte electronice, față de perioada similară a anului 2017.
• Aș dori să menționez că depunem eforturi ca pașapoartele simple electronice să poată fi eliberate, într-un interval mai scurt decât cel comunicat la depunerea cererii, respectiv 10 zile lucrătoare.
• În acest sens, am dezvoltat o aplicație on-line, denumită ,,status pașaport” pentru ca cetățenii să poată urmări procesul de soluționare a cererii de eliberare a pașaportului simplu electronic și să poată veni să-l ridice de la ghișeu mai repede decât data comunicată la depunerea cererii în situația în care, în ur în urma consultării aplicației, rezultă că pașaportul simplu electronic se află în ghișeu.
• Link-ul către aplicație este disponibil pe platforma www.epasapoarte.ro, pe site-ul oficial al instituției, www.pasapoarte.mai.gov.ro și pe site-urile Instituțiilor Prefectului, în pagina dedicată serviciilor de paşapoarte.
• Tot pentru a veni în sprijinul cetățenilor a fost dezvoltată platforma de programare online www.epasapoarte.ro care este disponibilă pentru toate serviciile de pașapoarte din țară. Încurajăm cetățenii să se programeze online, astfel timpul de așteptare la ghișeu fiind zero.
• În continuare la nivelul MAI vom căuta soluții pentru eficientizarea activității de eliberare a pașapoartelor, reducerea aglomerației și creșterea gradului de acces al cetățenilor la serviciile furnizate de structurile de pașapoarte”, se arat[ ]ntr-un comunicat MAI
DESCARCÃ APLICATIA BOTOSÃNEANUL PENTRU MOBIL:
Intervenție la lăsarea nopții, muncitorii de la Apă au remediat avaria
Redacția Botoșăneanul
Nov 16, 2024
Mizerie găsită de comisarii de la Garda de Mediu la Dorohoi
Redacția Botoșăneanul
Nov 16, 2024
ANUNȚ Primăria Botoșani privind termenul de plată a taxei de salubritate
Redacția Botoșăneanul
Nov 16, 2024
S-a spart gașca: Tineri gălăgioși „împrăștiați” de Poliția Locală
Redacția Botoșăneanul
Nov 16, 2024
Redacția Botoșăneanul
Nov 16, 2024