Nici mai mult, nici mai puţin de 362.148.920 de lei, adică peste 3.600 de miliarde de lei vechi sau, dacă vreţi, ceva mai mult de 84 de milioane de euro este valoarea unei adrese trimisă de preşedintele Consiliului Judeţean. El a remis-o săptămâna trecută parlamentarilor botoşăneni în perspectiva dezbaterii legii bugetului de stat pe anul viitor.
Mihai Ţâbuleac le-a scris senatorilor şi deputaţilor de Botoşani cerându-le sprijinul pentru susţinerea a trei proiecte majore de investiţii majore pentru judeţ. Primul dintre acestea este modernizarea DN 28 B Târgu Frumos – Botoşani pe o distanţă de 71 de kilometri şi are ca scop lărgirea pe trei benzi a căii de rulare. Necesarul de fonduri se ridică la 207,2 milioane de lei. Al doilea îl reprezintă modernizarea DN 24 C Manoleasa – Rădăuţi Prut, poate unicul drum naţional din ţară de pământ. Lucrările de modernizare sunt estimate la 133,6 milioane de lei şi sunt necesare deoarece acest sector de 35,6 km asigură legătura cu Republica Moldova pe la Punctul Vamal Rădăuţi Prut – Lipcani. De altfel, acesta al doilea obiectiv este strâns legat de cel de-al treilea – Amenajarea platformei şi a infrastructurii necesare amplasării noii vămi, pentru care este nevoie de 21,7 milioane de lei. Consiliul Judeţean a încercat realizarea investiţiei prin Programul Operaţional Comun România – Ucraina – Moldova 2007 – 2013, numai că în urma evaluării de către Biroul Regional pentru Cooperare Transfrontalieră Suceava obiectivul nu a întocmit punctajul necesar pentru a intra la finanţare.
Bugetul adoptat de comisiile de buget finanţe nu prevăd fonduri pentru aceste investiţii
„Considerăm că autorităţile centrale ar trebui să acorde o prioritate absolută soluţionării problemelor de infrastructură în judeţele de graniţă, în special pe tronsoanele care duc spre punctele de trecere a frontierei”, se arată în adresa trimisă de
Mihai Ţâbuleac parlamentarilor de Botoşani. Într-o anexă la scrisoare acesta le-a indicat senatorilor şi deputaţilor şi poziţia exactă din proiectul de buget unde trebuie să facă amendamentul privitor la Vama Rădăuţi Prut – Lipcani.
„Bugetul a fost discutat în comisiile reunite de buget-finanţe ale Parlamentului şi 90% a trecut în forma adoptată de Guvern. Dacă nu vom reuşi introducerea acestor lucrări prin legea bugetului de stat vom încerca să se rezolve prin alocări în timpul anului”, ne-a declarat d
eputatul Cătălin Buhăianu. Modernizarea drumului Botoşani – Târgu Frumos a fost prezentată ca o certitudine tocmai de pe vremea ministrului liberal al transporturilor Ludovic Orban şi reluată anul trecut de Anca Boagiu. Anul trecut, la deschiderea vămii provizorii de la Rădăuţi Prut – Lipcani, ministrul de atunci al Administraţiei şi Internelor Vasile Blaga a promis că în primăvara lui 2010 încep lucrările a vamă, lucru care nu s-a mai întâmplat nici până astăzi.
Sergiu BĂLĂŞCĂU
CITEŞTE ŞI:
Judeţul Botoşani tăiat cu 50 de miliarde de Guvern la capitolul infrastructură
Anca de la Transporturi a tras ţeapa deceniului şefilor judeţului