Nemulțumiri exprimate în sala de ședințe a Primăriei Botoșani.
Reprezentanții transportarilor au avut o întâlnire cu viceprimarul municipiului Botoșani pentru a-i transmite principalele probleme cu care se confruntă în desfășurarea activității.
Administratorii unor firme de transport călători de la Botoșani au solicitat Primăriei să elimine taxa de liberă trecere, pe motiv că sunt deja împovărați cu alte plăți obligatorii către stat.
”Toți colegii din breaslă avem o nemulțumire foarte mare prin prisma asta. Sunt plătitori de taxe toți operatorii de transport călători din Botoșani, majoritatea dintre noi plătim deja rovinietă, ori această taxă, deja nu îi văd rostul. Acum ca să intrăm în detalii, să explicăm cum e ea, e pe fiecare zi, unele vehicule nu circulă toate zilele, sunt vehicule când și când. Dacă un operator are un parc de 30 de vehicule, nu înseamnă că circulă cu toate”,
Marian Apetrei, liderul transportatorilor din Botoșani
O altă problemă ridicată a vizat stațiile de transport public la care mijloacele unora dintre aceste firme nu au acces.
Și asta deoarece, licențele pe care le dețin sunt eliberate de la Consiliul Județean și nu sunt aplicabile în municipiu decât în trei puncte și anume singurele autogări autorizate.
”Dv. ați făcut referire la faptul că plătiți rovinietă, eu din câte știu se plătește pentru accesul pe drumurile naționale. Dacă vreți să fac o paralelă între taxa de liberă trecere și rovinietă, e cam același lucru. Adică sunt categorii de drum diferite, vorbim de drumuri naționale unde CNAIR cere rovinietă, iar administratorul drumurilor din Botoșani a instituit această taxă tocmai pentru a veni în compensarea gradului în care este afectat carosabilul de autovehiculele de peste 3,5 tone”,
Cosmin Andrei, viceprimarul municipiului Botoșani
Edilul le-a expplicat faptul că taxele și impozitele sunt plătite de toată lumea pentru că așa spune legea iar acolo unde firmele dețin un parc auto mai mare, există variante flexibile de plată la taxa de liberă trecere la purtător, care este transmisibilă de pe o mașină pe alta.
Plata se poate face pentru o zi, 30 de zile sau perioade mai îndelungate de timp. Taxa este diferențiată în funcție de tonajul mașinii și ajunge la 1.000 de lei pe lună pentru un microbuz sau 2.000 de lei pentru un autobuz.
Transportatorii au solicitat să fie modificat pragul privind tonajul de la care este instituită taxa de liberă trecere și care să fie mai mare de 3,5 tone. Viceprimarul a promis că va analiza acest aspect și dacă va fi necesar, va aduce îmbunătățiri la Hotărârea de Consiliu Local.
Se modernizează iluminatul orașului, trei firme interesate de licitație
Gabriela Erdic
Nov 28, 2024
Lovitură de teatru: S-ar fi decis renumărarea voturilor de la primul tur al alegerilor prezidențiale
Redacția Botoșăneanul
Nov 28, 2024