În urma unor directive de la nivel central, toate administraţiile publice locale din judeţul Botoşani vor efectua a amplă verificare la persoanele aflate pe listele electorale pentru a se constata eventuale cazuri de decesuri sau schimbări de domiciliu în străinătate.
Echipele care se deplasează în teritoriu sunt formate din reprezentanţi ai Prefecturii, ai Serviciului Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor dar şi angajaţi ai primăriilor din judeţ. Termenul limită până la care trebuie finalizată situaţia cu listele electorale actualizate este data de 24 august 2012.
„Se face doar o verificare de către Evidenţa Populaţiei, reprezentantul de la nivelul comunei, cu secretarul, cu cel care ţine evidenţa populaţiei de acolo împreună cu primarul şi cu reprezentantul care pleacă de la nivelul Instituţiei Prefectului. În fiecare zi sunt aceste trasee în teritoriu, se verifică câteva comune cum le au repartizate fiecare, sunt opt echipe care merg, noi până pe data de 24 august trebuie să avem o situaţie reactualizată”, a declarat
Viorica Afrăsânei, directorul cancelariei prefectului. De asemenea, zilnic Instituţia Prefectului raportează la nivel central situaţia comunelor verificate, vineri 10 august fiind transmisă prima raportare în cazul localităţii Răchiţi unde doar cinci persoane decedate se aflau pe listele electorale.