Pensionarii botoşăneni s-au plâns prefectului Costică Macaleţi şi cu privire la regularizările care apar în facturile la gaze naturale emise de furnizorul neamţ E.ON, anual în martie pentru cele trei luni din iarnă. Cu toate că citirea contoarelor privind consumul de gaze se face la perioade de două luni de zile iar consumatorii plătesc facturi lunare semnificative, reprezentanţii companiei emit şi sume suplimentare sub forma unor regularizări.
"Noi nu avem control asupra lor"
În unele cazuri botoşănenii transmit lunar consumul la gaze pe timp de iarnă însă chiar şi în aceste situaţii le sunt calculate regularizări care de fapt înseamnă o depăşire a plafonului inclus în contractul încheiat cu furnizorul de servicii. „
Regularizările astea care sunt acum făcute nu le înţeleg, un om care a plătit 2,3 milioane, am cazul mamei mele care are pensie de 700 de lei şi i-a venit 560 de lei la regularizare şi în fiecare lună a plătit la gaz cam 200, 300 de lei. Nici nu ştim ce înseamnă regularizarea în condiţiile în care vii şi îmi citeşti contorul aproape lunar şi au făcut regularizarea la trei luni şi au mai băgat în plus încă 5 milioane”, a declarat
Mircea Comăneci, lider Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate.
Sprijin în acest sens a fost solicitat fără sorţi de izbândă şi de la comisarii din cadrul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor unde botoşănenii au depus reclamaţii cu privire la aceste sume.
„Noi nu avem control asupra lor, dar ei asupra noastră au, este discriminare. Regularizarea înseamnă că dacă ai consumat în plus sau în minus, dar cum citirea se face o dată la două luni, ei tot vin cu regularizare la trei luni, vă arăt factura. Ceva nu e în ordine iar oamenii când au făcut reclamaţii la Protecţia Consumatorilor de acolo nu li s-a dat un răspuns prea clar pentru că nu au ştiut să se edifice asupra fenomenului. Pentru că E.ON nu dă relaţii, nu dă informaţii, nu participă la dialog, ei deţin monopol, noi suntem vasalii lor trebuie să le suportăm toate abuzurile”, a mai spus
sindicalistul.
"Chiar totul în spinarea noastră?"
În consecinţă, reprezentanţii pensionarilor au solicitat ajutor de la prefect pentru ca această situaţie să nu mai persiste pe viitor sau măcar ca modul de calcul al facturilor să fie pe înţelesul tuturor, mai ales dat fiind faptul că în cele mai multe dintre cazuri regularizările la gaz cuprind sume uriaşe în cazul abonaţilor. „
Nu poţi chiar să pui în cârca omului, a cetăţeanului de rând, a pensionarului, majoritatea au venituri mici, dar chiar totul chiar în spinarea noastră? Nu vă supăraţi”, a spus şi
Maria Paraschiv, lider Sindicatul Pensionarilor care a ridicat şi problema verificării contoarelor la gaze care este plătită tot de cetăţeni.
CITEŞTE:
Ajutor cerut de la pensionari pentru lifturi „de lux” de zeci de mii de euro