Celebrul lanţ de supermarketuri are în vedere noi investiţii.
Profi, cel mai expansiv retailer pe plan local, își propune să atingă în următorii cinci ani pragul de 2.000 de magazine la nivel național – ceea ce reprezintă practic o dublare a numărului deținut în prezent – și bifarea unei cifre de afaceri de 15 miliarde de lei, spune Daniel Cîrstea, CEO Profi Rom Food.
“În ultimii ani am migrat de la formatul de discounter spre cel de supermarket de proximitate. Există în continuare potențial de creștere în România în condițiile în care la nivel de consum suntem cu 25,4% sub media europeană. Comerțul modern este în creștere, în timp ce retailul tradițional își va continua scăderea. Comerțul modern va merge și în orașele sub 50.000 de locuitori”, a punctat Daniel Cîrstea.
Retailerul a inaugurat recent, la Timișoara, magazinul cu numărul 1.000 – o investiție de 400.000 de euro într-un spațiu de vânzare de aproximativ 400 mp - iar expansiunea nu se oprește aici. Mai mult, CEO-ul Profi Rom Food a setat ținte ambițioase până în anul 2023, când compania pe care o conduce ar urma să atingă pragul de 2.000 de magazine, o cifră de afaceri de 15 miliarde de lei și prima poziție pe scena retailului local. Dezvoltarea rețelei naționale se va face sub toate cele trei formate operate de către Profi – Standard, City și Loco. În paralel va avea loc și continuarea procesului de remodelare a magazinelor existente, un proiect care presupune investiții de câteva sute de mii de euro la nivelul fiecărei locații.
“Am lucrat la trei piloni care au susținut evoluția companiei în ultimii ani – clusterizarea formatelor, ultrafresh și marcă proprie. Vom miza în continuare pe investiții în logistică pentru a susține expansiunea viitoare, pe creșterea productivității și pe marcă proprie, acolo unde, prin Proxi, vom dezvolta private label și pe segmentul mediu”, detaliază Daniel Cîrstea.
Acesta a menționat că retailerul are în plan investiții în două noi depozite pentru a acoperi necesitățile viitoare.
“Logistica trebuie să fie cu un pas înaintea expansiunii. Când deschidem 200-300 de magazine nu putem să ne limităm la ce avem. În prezent avem hub-uri la Cluj, Ploiești, Roman, respectiv la Bolintin exclusiv pe fresh", potrivit lui Cîrstea.
Anul trecut compania a încheiat cu vânzări nete de 5,91 miliarde de lei (circa 1,3 miliarde de euro), însă primele trei luni din acest an au adus o încetinire a ritmului de creștere, situație general valabilă la nivelul pieței de retail.
“Este ceva normal, nu ne sperie. A fost acel val al consumului, pe fondul măsurilor de stimulare, după care efectul acestora se pierde treptat. Vorbim de ciclicitate. Posibil să apară și vremuri în care consumatorul devine mai cumpătat, trebuie să fim pregătiți”, a mai afirmat, citat de ziarul Progresiv, executivul Profi.
DESCARCÃ APLICATIA BOTOSÃNEANUL PENTRU MOBIL:
Forța Dreptei în grup la urne: Am votat pentru români, am votat pentru botoșăneni - VIDEO
Sergiu Bălășcău
Nov 24, 2024
Primarul Cosmin Andrei, vot cu soția și cu gândul la investițiile orașului – LIVE
Oana Sava
Nov 24, 2024
Prima ciocnire politică în ziua „prezidențialelor”: N-a avut nimeni niciun limbaj – VIDEO
Gabriela Erdic
Nov 24, 2024
PREZENȚA la vot în Botoșani: Sătenii sunt cei mai harnici votanți
Diana Arici
Nov 24, 2024