Alarmat de unele artere din municipiu care au început să se crape, primarul s-a gândit să facă un nou control, de această dată la modul în care au fost realizate, în ultimii cinci ani, lucrările de reabilitare la străzile din municipiu. Totul după o vizită în zone precum Săvenilor, Bucovina sau Împărat Traian unde asfaltul s-a vălurit şi a început să se crape.
Vrea să afle totul, de la „densitate” la „absorbţie”
Edilul şef a declarat că deja a început să lucreze la documentaţia pentru expertizarea tehnică a străzilor din oraş cu experţi de la Facultatea de Drumuri şi Poduri, care vor preleva probe şi vor efectua extracţii de carote de pe toată grosimea asfaltului.
„Probele vor fi analizate în laborator pentru a vedea exact caracteristicile, masă, diametre, grosime, densitate, absorbţie, să vedem dacă au fost respectate. Ne-am propus aproximativ 40 de carote de pe întreaga suprafaţă asfaltată a municipiului în ultimii cinci ani de zile, să vedem exact dacă mai sunt probleme sau ne mai putem aştepta la probleme de genul celor sesizate”, a afirmat
Ovidiu Portariuc.
Nu ştie cât costă noii experţi
Primarul a mai menţionat că nu are idee despre costurile cu efectuarea acestor expertize tehnice, însă este ferm convins că se vor cheltui cu mult mai puţini bani decât cu reparaţiile unor drumuri făcute
„de mântuială” şi cu
„pierderi de miliarde”.
Nu în ultimul rând primarul, a menţionat că are o listă cu 20 de străzi care necesită reparaţii urgente şi care nu au fost asfaltate în ultimii 15 ani de zile: strada Muncel, Ciobanului, Zimbrului, Vâlcelei, Izvoarelor, Bucium, Andrei Mureşan, etc.
„Cetăţenii din zonă lasă maşina undeva la capătul străzii”, a explicat
Ovidiu Portariuc problemele pe care le întâmpină botoşănenii care locuiesc pe aceste străzi. Pentru reparaţii urgente la aceste străzi suma necesară se ridică undeva la 200.000 de lei pentru ca acestea să devină cel puţin practicabile.
CITEŞTE:
Primarul în teren la asfalt în valuri şi padoc terminat în reprize- FOTO&VIDEO