Astfel, reţeaua Praktiker ajunge la 28 de magazine la nivel naţional. Până la sfârşitul anului, retailerul va mai deschide un magazin la Giurgiu. Ultima deschidere Praktiker a avut loc în 2010, la Botoşani.
În februarie, grupul german Praktiker a vândut operaţiunile din România (cele 27 de magazine) firmei Search Chemicals, deţinută de Susli, activă în domeniul construcţiilor.
La vremea respectivă, noul proprietar al Praktiker anunţa că vrea să relanseze în septembrie brandul, pentru care are drept de folosire nelimitată, şi spunea că afacerea a fost gestionată foarte prost de către foştii proprietari, care plăteau anual chirii de 24 milioane de euro pentru spaţiile ocupate de 24 de magazine.
P
raktiker Botoşani s-ar putea închide – AFLĂ motivul
Cele mai multe magazine au fost deschise între 2005 şi 2008, perioada de boom imobiliar. Afacerile companiei de bricolaj, liderul pieţei până în 2009 (258 milioane de euro cifră de afaceri), s-au redus în 2012 la jumătate faţă de maximul atins în 2008 (306 milioane de euro), în timp ce pierderile cumulate în ultimii patru ani s-au ridicat la 48 de milioane de euro.
Recent, compania a anunţat că a încheiat primul semestru cu un profit operaţional de 12 milioane lei şi că are un plan de extindere cu 18 magazine în următorii doi ani. Îmbunătăţirea rezultatelor financiare anunţată de companie este pusă pe seama optimizării de costuri pe servicii şi utilităţi şi renegocierilor care au vizat atât contractele de chirie cu proprietarii, cât şi contractele cu furnizorii de marfă şi servicii, obţinându-se preţuri de achiziţie şi termene de plată mai bune.
Praktiker concurează pe piaţa românească cu retaileri precum Ambient, Dedeman, Hornbach, Mr. Bricolage, Kingfisher şi Leroy Merlin. Piaţa românească a retailului de bricolaj traversează o perioadă dificilă, marcată de retrageri şi consolidare.
CITEȘTE:
Îngrămădeală şi găleţi în prima zi la Praktiker - GALERIE FOTO