În cadrul Comitetului pentru Situaţii de Urgenţă care s-a întrunit în cursul zilei de miercuri au fost de asemenea trasate o serie de sarcini care urmează a fi duse la îndeplinire atît de primarii din localităţile afectate cît şi de şefii unor instituţii locale. Prioritară este la momentul actual acţiunea de întocmire a rapoartelor de către primari cu privire la situaţia pagubelor, care în termen de zece zile va trebui să ajungă pe biroul ministrului de interne Vasile Blaga. Pînă cel tîrziu sîmbătă, 3 iulie, aceştia trebuie să prezinte rapoartele la secretariatul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, urmînd ca la începutul săptămînii următoare să fie transmise la Bucureşti. Ulterior, la centralizarea datelor, Guvernul va emite un proiect de hotărîre pentru alocarea de fonduri pentru judeţ. „
Dacă vorbim de evaluări, atenţie la exagerări, spunem ce s-a întîmplat acum şi nu la cutremurul din 45. Vreau o situaţie concretă şi fără exagerări”, le-a solicitat
prefectul primarilor prezenţi la şedinţă. De asemenea, de la fondul de rezervă al statului, la Botoşani vor ajunge cantităţi însemnate de apă minerală, conserve de carne de porc şi pateu. Acestea vor fi împărţite astfel: 2 litri de apă pentru o persoană precum şi cîte o conservă de carne, respectiv pateu. Cea mai însemnată cantitate
va fi, aşa cum era de aşteptat direcţionată către Dorohoi, unde situaţia este cea mai critică. Totodată, prefectul a solicitat primarilor să asigure sinistraţilor condiţii cît de cît acceptabile de cazare, pînă la remedierea problemelor, respectiv instalarea locuinţelor modulare.
Alte măsuri luate în cadrul Comitetului pentru Situaţii de Urgenţă fac referire la:
-În cazul Direcţiei de Sănătate Publică s-a solicitat asigurarea asistenţei medicale, care constă în vaccinarea antitetanos şi a virusului de hepatită A, precum şi a dezinfectării fîntînilor inundate.
-În cazul Agenţiei Judeţene de Prestaţii Sociale, se va face o centralizare a totalului pagubelor produse în judeţ de inundaţii, la cererea Ministerului Muncii cu sprijinul ISU. De asemenea, potrivit directorului acestei instituţii, Sebastian Tocariu, deja au fost trimise la Bucureşti datele referitoare la decesele înregistrate, urmînd ca, mîine dimineaţă familiile acestora să fie despăgubite cu sume în valoare de 5.000 de lei. Tocariu a solicitat totodată sprijin din partea primăriilor care să implice asistenţii sociali în acţiunea de evaluare a pagubelor.
-O solicitare a venit din partea prefectului şi pentru Inspectoratul de Construcţii care să pună la dispoziţie specialişti în vederea evaluării procentuale a gradului de afectare a locuinţelor. Şeful acestei instituţii a declarat că, în acest sens a oprit angajaţii de la concedii şi va oferi tot sprijinul necesar.
-În cazul Direcţiei Sanitar Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor s-a solicitat sprijin pentru ridicarea cadavrelor animaliere şi transportarea acestora la o societate de profil în vederea incinerării pentru evitarea riscului de producerea a unor epidemii.