Cristian Roman, prefectul judeţului Botoşani le-a solicitat primarilor din judeţ să întocmească documentaţia necesară pentru a putea atrage sume de bani din Fondul de Solidaritate al Uniunii Europene. În acest sens, prefectul le-a solicitat acestora să angajeze oameni capabili care să întocmească o documentaţie bine pusă la punct şi cu precizări clare în privinţa obiectivelor care au fost afectate de inundaţii. „
Eu ştiu că voi aţi depus proiecte viabile pentru atragerea de fonduri europene şi aveţi experienţă dar acum vă solicit să faceţi o documentaţie bine pusă la punct cu precizări foarte clare în privinţa obiectivelor care au fost afectate în localităţile dv. Căutaţi oameni capabili care să facă acest lucru, pentru a avea siguranţa că am putea atrage fonduri europene”, a declarat
Cristian Roman, prefectul judeţului Botoşani. În acest sens, Instituţia Prefectului a emis o circulară primăriilor din judeţ unde sunt precizate toate etapele care trebuie a fi parcurse pentru a putea accesa fondurile europene. Astfel, în urma pagubelor însemnate produse de inundaţiile din luna iunie a anului în curs, documentele pe care primarii trebuie să le deţină pentru accesarea eventualelor fonduri sunt următoarele:
-listă cu lucrări prioritare, aprobată şi semnată de prefectul judeţului în calitate de preşedinte a Comitetului pentru Situaţii de Urgenţă, detaliată foarte clar prin nominalizarea porţiunilor de drum afectate, lungimea şi lăţimea străzilor, precum şi denumirea şi amplasarea acestora.
-avizul Inspectoratului de Stat în Construcţii prin care această instituţie certifică din punct de vedere tehnic executarea lucrărilor pentru acelaşi obiectiv.
-notă justificativă/procesul verbal de licitaţie pentru contractul de execuţie lucrări. În acest document trebuie precizată foarte clar valoarea negociată
-avizul preşedintelui Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă
-listele de lucrări exprimate cantitativ şi valoric
-contractul de execuţie a lucrărilor
-contractul de proiectare
-descrierea lucrării executate
-dosarul achiziţiei publice
-centralizatorul situaţiei de lucrări executate
-centralizatorul financiar
-facturi fiscale
De asemenea, în situaţia în care comisia judeţeană a efectuat evaluarea pagubelor fără a fi constatate toate obiectivele afectate, se va solicita printr-o adresă pînă cel tîrziu sîmbătă 10 iulie revenirea comisiei la faţa locului, în vederea evaluării acestora, după caz.