Cazurile în care botoșănenii cumpără produse expirate din magazinele de pe raza județului Botoșani continuă să existe. Însă, oamenii preferă să se plângă pe rețelele de socializare, în loc să depună reclamații la instituțiile statului abilitate să facă astfel de verificări.
Recent, o botoșăneancă a cumpărat de la un lanț de magazine, cu punct de lucru în Dorohoi, un croissant. Când a ajuns acasă a văzut că expirase pe 23 decembrie 2020.
A postat totul pe rețelele de socializare susținând că a fost și la reprezentanții magazinului pentru a le comunica situația.
Un alt botoșănean a cumpărat dintr-un alt magazin mascarpone care în momentul când a fost deschis s-a dovedit a fi neconform.
La Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Botoşani nu a ajuns nicio reclamație.
De altfel, de la începutul anului nu a fost înregistrată nicio sesizare cu privire la produse expirate. Au fost doar cinci plângeri pe domeniul alimentar însă nu vizau strict un anumit produs. Era vorba de niște carduri de cumpărături sau de un supliment de la farmacie care a fost livrat mai târziu.
Comisarul CJPC Neculai Rață susține că nu este vorba despre o reticență a botoșănenilor în a face reclamații.
Ci se pare că operatorii economici rezolvă problema cu respectivii clienții pentru a nu se mai ajunge la sesizări. Iar totul de frica amenzilor care sunt destul de mari. Pentru produse expirate sau neconforme sancțiunile pot ajunge chiar și până la 20.000 de lei.
Iar în mediul rural astfel de situații „se rezolvă” cel mai ușor întrucât oamenii fac cumpărături puține, se duc la magazin li se dau banii înapoi și astfel sunt convinși să nu mai depună reclamații.
"În general operatorii economici știu că sancțiunile sunt mari și încearcă să-și rezolve problema fără să se mai ajungă la reclamație. La noi automat dacă este reclamație se extinde și pe alte domenii, nu te duci strict pe produse expirate și e riscul mare pentru ei”,
Neculai Rață, comisar CJPC.
Însă angajații CJPC îi încurajează pe consumatori să depună reclamații și pentru siguranța altor consumatori.
" Și noi totuși am discutat și le-am spus să depună reclamații chiar dacă li se rezolvă problema pe moment, dar pentru alți consumatori nu e în regulă să rămână produse expirate în magazine. Nu e suficient că li se rezolvă problema și li se dau banii înapoi. Automat noi dacă mergem retragem tot de la vânzare și se distrug produsele expirate”,
Neculai Rață, comisar CJPC.
Puțini însă fac acest lucru. Anual, cele mai puțin sesizări vizează produsele alimentare.
(Sursa FOTO – Facebook)
DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL PENTRU MOBIL:
Polițiștii au umblat noaptea după hoții de lemne, un sucevean a fost amendat la Botoșani
Redacția Botoșăneanul
Nov 16, 2024
Viorel Iliuță: PSD – campion la promisiuni, dar și la glume proaste
Redacția Botoșăneanul
Nov 16, 2024
Cătălin Silegeanu și Ariadna Cîrligeanu: Angajament și speranță pentru viitorul României
Redacția Botoșăneanul
Nov 16, 2024
Curse de pe Aeroportul Iași către o destinație așteptată – PROGRAMUL
Redacția Botoșăneanul
Nov 16, 2024
Boala de care suferă tot mai mulți botoșăneni: Cel mai mic pacient are doar 1 an și jumătate
Oana Sava
Nov 16, 2024