Comisarii din cadrul Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) au primit mai multe reclamaţii din partea unor botoşăneni care s-au adresat unor firme de plasare a forţei de muncă în străinătate şi care s-au plâns de faptul că în locul joburilor mult visate s-au ales doar cu pagube materiale.
Reclamanţii s-au adresat respectivelor firme pentru a le intermedia un loc de
muncă în ţări precum Germania, Anglia, Spania sau Portugalia, parafând în acest sens o înţelegere contractuală care în mod normal atrage după sine şi un onorariu al societăţii pentru plata permisului de muncă sau alte cheltuieli. După ce ajung la destinaţie, „clienţii” constată de fapt că sunt pe cont propriu iar banii acordaţi firmei de plasare nu se mai justifică. Revin astfel în ţară şi încearcă pe toate căile să îşi recupereze pagubele. „
Oamenii nu citesc cu atenţie clauzele contractuale, în realitate vorbim de un contract pe doi ani, ei plătesc anumite sume de bani şi apoi aşteaptă să le ofere un loc de muncă apoi vin la noi. Sunt care au plecat şi au ajuns în cu totul altă parte decât au semnat în contract”, a declarat
Sanda Constantinică, comisar şef adjunct interimar CJPC.
Comisarii de la Protecţia Consumatorilor au efectuat o serie de verificări cu privire la sesizările primite de la botoşănenii înşelaţi şi chiar au reuşit să recupereze o parte dintre sumele cheltuite de aceştia, totalul recuperat până la acest moment fiind de aproximativ 3.000 de lei care a fost restituită păgubiţilor. De asemenea, comisarii au lansat un apel către persoanele care se adresează firmelor care au ca obiect de activitate plasare forţă de muncă în străinătate. „
Oamenii să citească cu atenţie contractul, toate clauzele prevăzute, pentru că dacă ei semnează contractul înseamnă că sunt de acord şi ar trebui să ajungă într-un final în instanţă, pentru că acolo se mai poate rezilia”, a mai spus
Sanda Constantinică.
CITEŞTE:
Ţepe cu locuri de muncă trase la Iaşi de o firmă din Botoşani